ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه خدمات بازار بورس در دفاتر پیشخوان دولت

| يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

برای نخستین بار در بازار سرمایه با ارائه مجوزی که توسط فرابورس ایران به کارگزاری مفید اعطا شد، این کارگزاری امکان یافت از این پس یکسری خدمات پایه‌ای بازار سرمایه را از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مشتریان ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جلسه‌ای که صبح امروز در یکی از دفاتر پیشخوان دولت به همین منظور برگزار شد معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس عنوان کرد: به منظور تسهیل ارتباط عموم مردم با شعب کارگزاری‌ها برای انجام خدمات پایه‌ای بازار سرمایه و نیز افزایش ضریب نفوذ و توسعه این بازار، با مجوزی که از سوی فرابورس ایران به کارگزاری مفید داده شد، این کارگزاری می‌تواند خدمات مختلفی را از طریق دفاتر پیشخوان دولت که در این فاز حدود 150 شعبه در 31 استان کشور است به مشتریان ارائه کند.

بهنام محسنی خدمات این کارگزاری را که از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مشتریان ارائه می‌شود شامل مواردی همچون قبول مدارک و ثبت نام متقاضیان خدمات کارگزاری مفید، احراز هویت مراجعان، گواهی انطباق اصل مدارک آن‌ها با کپی‌های ارائه‌شده توسط آن‌ها با مهر دفاتر و امضای کارشناس مربوطه، چاپ فرم‌های مشتریان در سامانه افتتاح حساب آنلاین کارگزاری مفید، تطبیق اصالت فرم‌های چاپی با اصل مدارک ارائه‌شده توسط مشتری، اسکن مدارک لازم و بارگذاری آن در سامانه افتتاح حساب توسط دفاتر پیشخوان دولت و ... اعلام کرد.

به گفته محسنی امکان راه‌اندازی ایستگاه‌های آنلاین گروهی نیز در دفاتر پیشخوان دولت برای کارگزاری‌های عضو وجود دارد که به این ترتیب با ارائه مجوزی که از سوی بورس‌ها داده می‌شود، این ایستگاه‌ها می‌توانند در دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شوند و به صورت فیزیکی از فضای این دفاتر برای ارتباطات بیشتر و عمومی‌تر با مشتریان استفاده کنند.

در ادامه این جلسه رئیس هیات‌مدیره کارگزاری مفید نیز با بیان اینکه پیش‌تر تنها در 22 استان کشور دفاتر رسمی بورس برای ارائه خدمات به مشتریان وجود داشت، گفت: اما هم‌اکنون به کمک دفاتر پیشخوان دولت خدماتی از قبیل احراز هویت مشتریان، افتتاح حساب آن‌ها و ... فراهم شده است، ضمن آنکه خدماتی که از این طریق ارائه می‌شود در بیش از 30 استان بوده و دسترسی عمومی و راحت‌تری را برای مردم در اقصی نقاط کشور به منظور بهره‌گیری از سرویس‌های بورسی فراهم می‌کند.

به گفته حمید آذرخش در طراحی پلتفرمی که به این منظور با کمک کارگزاری مفید، دفاتر پیشخوان دولت و دیگر طرف‌های فنی صورت گرفته، ضمن آنکه مقررات سازمان بورس، فرابورس ایران و الزامات و مقررات مبارزه با پولشویی به طور کامل رعایت شده، مسیر امن و قابل اتکایی نیز برای دسترسی فراگیر مشتریان فراهم شده است.

 

🔹 تعامل بازار سرمایه با شبکه دفاتر پیشخوان دولت

علی فلاح، دبیر کانون پیشخوان دولت نیز در این جلسه تعامل بازار سرمایه با دفاتر پیشخوان را استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه این دفاتر در ارائه خدمات به طیف وسیع‌تری از مشتریان عنوان کرد و گفت: امروز همچنین سامانه‌های پوز در دفاتر پیشخوان فعال شد که همزمانی آن با آغاز ارائه خدمات یک کارگزاری فعال در بازار سرمایه را در این دفاتر باید به فال نیک گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">