ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارائه 34 فعالیت در قالب دولت الکترونیکی

| چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۸۷، ۰۶:۵۴ ب.ظ | ۱ نظر

سرپرست وزارت کشور از ارائه 34 فعالیت در قالب دولت الکترونیک با همکاری قوای سه گانه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح اداره ثبت احوال منطقه 18شهر تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: ثبت اسناد به شکل الکترونیکی، ارائه خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت های مربوط به آموزش عالی و آموزش و پرورش مانند ثبت نام ها و ارائه نتایج امتحانات از جمله این فعالیتها می باشد.

وی در ادامه به ارائه کارت هوشمند ملی طی سال جاری به صورت آزمایشی در استان قم خبر داد و اظهارکرد: اگر بتوانیم زیر ساخت های لازم را در این زمینه فراهم کنیم این کارت را برای تمام مردم کشور صادر می کنیم.

هاشمی در خصوص مزایای این کارت گفت: بالا بردن سرعت ارائه خدمات ، دقت ، صرفه جویی در هزینه ها از جمله مزایای کارت هوشمند شناسایی ملی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ملی جایگزین چند کارت می شود که می تواند خدمات اداری ، بیمه ای و ... را ارائه دهد که قطعا مفید خواهد بود.

سرپرست وزارت کشور در خصوص میزان اعتبارات برای تولید و توزیع این کارت به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اقدامات نرم افزاری کارت هوشمند ملی در حال پیگیری است به همین خاطر نمی توان رقم دقیقی را ارائه داد چرا که ممکن است در طول مراحل طراحی و اجرایی منابعی را کم یا زیاد کنیم و برنامه ها جابه جا شوند.

وی ادامه داد: استفاده از این کارت تا زمان انتخابات ریاست جمهوری در تمام کشور کاربردی نمی شود و انتخابات با توجه به تجربه خوبی که در سرعت و دقت در انتخابات مجلس هشتم داشتیم، به صورت رایانه ای با اجازه شورای نگهبان و مجلس انجام خواهد شد.

  • ۸۷/۰۴/۰۵

نظرات  (۱)

سلام در سایت شما جستجو کردم، دببال خدماتی بودم که نتونستم پیدا کنم، اگه شرکتی بخواهد یپیغامی را برای اعضاء خود با شمارهای مشخص ارسال کند از طریق اینترنت، چطور میتواند این کار را انچجام دهد؟ متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">