ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتحادیه اروپا به بهانه حمایت از حقوق بشر در ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی وضع کرد.

به گزارش فارس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود به بهانه حمایت از حقوق بشر، پنج فرد و دو نهاد ایرانی را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار دادند.

شبکه «سی جی تی ان» گزارش کرد، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را گسترش داد و پنج فرد و دو نهاد را «در راستای تعهدات این اتحادیه برای رسیدگی به تمامی موضوعات نگران‌کننده مربوط به ایران از جمله وضعیت حقوق بشر» هدف قرار داد.

اتحادیه اروپا که مدعی حمایت از حقوق بشر در ایران است، در توجیه این اقدام ضدایرانی خود گفته است که تمامی طرف‌هایی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، با پلیس ایران در سرکوب ناآرامی‌های اخیر ایران همدستی داشته‌اند.

از جمله افرادی که در لیست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته،محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران به چشم می‌خورد.

 

در همین رابطه: تحریم آرین تل و دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی
پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای افراد جدیدی را در لیست تحریم خود قرار داد که در این بین نام محمدامین آقا میری دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی نیز دیده می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهار سال ۱۳۹۷ نیز دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی یعنی ابوالحسن فیروزآبادی را در لیست تحریم خود قرار داد.

به گزارش شبکه شرق مهر ماه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست دیگری از افراد تحت تحریم این کشور را اعلام کرد که نام عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در میان آنها دیده می‌شد. در آن زمان دلیل اصلی این تصمیم قطع دسترسی به اینترنت توسط وزیر ارتباطات اعلام شده بود.

این اولین بار نیست که مقامات فعال در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل مسائل مربوط به محدودیت‌های اینترنتی مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند.

پیش از این نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اول آذر سال ۱۳۹۸ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم را به دلیل قطع اینترنت در آبان همان سال در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">