ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق گزارش جدید آسوشیتدپرس بیشتر مردم آمریکا نگران حملات سایبری و نشت اطلاعات شخصی خود هستند.
به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها نگران حملات سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای این کشور هستند و چین و روسیه را تهدیدی بزرگ می‌دانند.

نظرسنجی موسسه پیرسون (The Pearson Institute) و مرکز تحقیقات آسوشیتدپرس(NORC)  نشان می‌دهد که از هر 10 آمریکایی 9 نفر حداقل تا حدی نگران هک شدن اطلاعات شخصی، مؤسسات مالی، سازمان‌های دولتی یا برخی از خدمات دولتی هستند و حدود دوسوم آن‌ها می‌گویند که بسیار یا به‌شدت نگران این موضوع هستند.

تقریباً سه‌چهارم آن‌ها نیز دولت چین و روسیه را تهدیدهای بزرگی برای امنیت سایبری دولت آمریکا می‌دانستند و حداقل نیمی از آن‌ها مدعی‌اند نهادهای دولتی و غیردولتی ایران تهدیدآمیز هستند.

دیوید استرت (David Sterrett) محقق ارشد مرکز تحقیقات آسوشیتدپرس نیز با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت، امروزه بسیار غیرمعمول است که بتوان مسائلی را پیدا کرد که اکثر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها از آن به‌عنوان یک مشکل یاد کنند.

آمریکا بارها روسیه و چین را متهم به انجام حملات سایبری کرده اتهاماتی که از سوی مقامات این دو کشور بی‌اساس خوانده‌شده و تکذیب شده است.

راب جویس (Rob Joyce)، مدیر امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا، در کنفرانس اخیر خود گفت: تعداد عوامل سایبری جهان در مقابل عوامل سایبری چین ناچیز است. نخبگان موجود در گروه‌های چینی واقعاً نخبه هستند. این قانون اعداد بزرگ است.

اکثر بزرگ‌سالان بالای 60 سال آمریکایی معتقدند دولت روسیه و چین تهدید بزرگی هستند، اما تنها نیمی از افراد زیر 30 سال با این موضوع موافق هستند.

دموکرات‌ها با 79 درصد تا حدودی بیشتر از جمهوری خواهان با 70 درصد معتقدند دولت روسیه یک تهدید بزرگ است.

رسانه‌های آمریکایی در حالی دیگر کشورها را تهدید سایبری معرفی می‌کنند که به گفته پوتین رئیس‌جمهور روسیه، آمریکا خود خواستگاه بیشترین حملات سایبری علیه سایر کشورهاست. عوامل سایبری آمریکا در جدیدترین مورد انتخابات مجلس روسیه را به‌شدت هدف حملات سایبری خود قرار دادند.

  • ۰۰/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">