ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از گوشی های داخلی استقبال نمی شود

| جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره موسسه سروش رسانه گفت: پیش‌بینی می‌شود مردم از گوشی های تولید داخل استقبال چندانی نکنند.

"مهدی افراسیابی" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود از آنجا که تعرفه ‪ ۶۰‬درصدی واردات گوشی تلفن همراه با تعرفه ‪۳۰‬ درصدی واردات قطعات ‪ SKD(‬قطعات نیم ساخته) تفاوت چندانی ندارد، بنابراین سه شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه در داخل قدرت رقابت با واردکنندگان گوشی تلفن همراه را ندارند.

روند تولید گوشی تلفن همراه در تفاهم نامه‌ای که بین وزارت صنایع و سه شرکت تولیدکننده گوشی داخلی (کنسرسیوم "سروش رسانه و شهرک‌های هوشمند"، "کارخانجات مخابراتی ایران"، "نیمه هادی عماد") به امضا رسید، به این گونه است که طی مدت زمان مشخصی خط تولید اول به صورت ‪ SKD(‬قطعات بزرگتر و در واقع نیمه‌ساخته گوشی) سپس ‪ CKD(‬قطعات کوچکتر) راه اندازی شود و سپس به مرحله تولید برسد.

افراسیابی در ادامه سخنان خود بیان داشت: به دلیل کم بودن تفاوت تعرفه قطعات ‪ SKD‬و گوشی کامل، تفاوت قیمت گوشی داخلی با گوشی وارداتی زیاد نخواهد بود، به همین سبب و به دلیل فرهنگ و تصوری که در جامعه وجود دارد مردم ترجیح می‌دهند از گوشی کاملا خارجی استفاده کنند از اینرو استقبال از گوشی‌های تولید داخل کم خواهد شد.

وی گفت "با توجه به این موضوع ما در صددیم شریک خارجی خود را قانع کنیم که در مورد قطعات وارداتی تخفیف‌هایی بیشتری قایل شود" اما وی از مسوولین خواست در خصوص تعرفه‌های واردات قطعات ‪ SKD‬گوشی تلفن همراه (قطعات نیم ساخته) تجدیدنظر کنند تا شرکت‌های تولیدکننده گوشی داخلی موفق شوند.

افراسیابی که معاون فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما است، با اشاره به این که کنسرسیوم "سروش رسانه و نیمه‌هادی عماد" برای تولید ‪ ۵۰۰‬هزار گوشی تلفن همراه برنامه‌ریزی کرده است، گفت برای تولید گوشی با نوکیا به عنوان شریک خارجی بین کنسرسیوم سروش رسانه و نیمه هادی عماد، تفاهم نامه‌ای مبادله شده و نام گوشی‌های این کنسرسیوم "نوکیا" خواهد بود.

وی گفت در ضمن شرکتی به طور مستقل داخل موسسه سروش رسانه تشکیل شده که "سروش دیجیتال" نام دارد و تولید گوشی را انجام خواهد داد.

افراسیابی اظهار داشت: در مورد جزییات تولید گوشی این شرکت اطلاعات کامل را دارد و تنها اطلاعات کلی را به کنسرسیوم سروش رسانه و نیمه هادی عماد ارایه می‌دهد.

  • ۸۵/۱۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">