ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از گوگل تشکر کنیم یا از مسوولان؟

| چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۱ نظر

این ماجرای پوسته‌های ایرانی تلگرام دیگه خیلی داره ماجرای تو مخی می‌شه. یه مدت همه ازشون برائت جستن و گفتن اینا اخ هستن و فیلترشکن هست و باید نابودشون کرد، چون عامل شکست پیام‌رسان‌های داخلی شدن.

یه مدت بعد همونایی که می‌گفتن اینا بد هستن، یهو به این پوسته‌ها علاقه‌مند شدن و بعد یه مجوز توپ برای یه مدت نامحدود دادن که فعال باقی بمونن.

از اون طرف ماجرا یه عده مثل وزارت ارتباطات که متهم به حمایت از این پوسته‌های تلگرامی بودن و می‌گفتن بهشون یه عالمه سرور و امکانات و پول دادن، حالا هی دارن این پوسته‌ها رو می‌کوبن و می‌گن ما همیشه هم گفتیم که این پوسته‌ها ناامن هستن و بهتره مردم ازشون استفاده نکنن.

خلاصه اینکه پوسته‌های مذکور از جمله تلگرام طلایی و برادرش هاتگرام و دوست نزدیکشون موبوگرام، در ظاهر دو دسته موافق و مخالف بین مسوولان دارن. یه دسته می‌گن بابا این پوسته‌ها بد هستن و مشکل دارن، یه دسته می‌گن نه اتفاقا خیلی هم خوبن و باید بمونن.

این وسط اما گوگل یه مدتیه راه افتاده داره این پوسته‌ها رو خودش راسا از روی موبایل ایرانی‌ها حذف می‌کنه. استدلالش هم اینه که این پوسته‌ها ناامن هستن و دارن از کاربرانش جاسوسی می‌کنن. اتفاقا پاول دوروف که مالک تلگرام هم هست خیلی وقت پیشا گفته بود من توصیه می‌کنم کسی از این پوسته‌ها استفاده نکنه.

حالا من اینجا گیر کردم و برام سواله که اگه این پوسته‌ها به قول گوگل و تلگرام و بعضی مسوولان وزارت ارتباطات کشورمون، ناامن هستن و بهتره کسی ازشون استفاده نکنه، اولا چرا مسوولان که خودشون باید امنیت کاربران رو حفظ کنن وارد عمل نمی‌شن و این پوسته‌ها رو جمع نمی‌کنن.

دوما الان گوگل خودش داره پوسته‌ها رو از روی موبایل‌ها حذف می‌کنه، باید ازش تشکر کنیم یا نه؟

البته من خودم به این نتیجه رسیدم این مسوولانی که در ظاهر مخالفت می‌کنن و می‌گن این پوسته‌ها ناامن هستن، در باطن نه تنها مشکلی باهاشون ندارن بلکه چه بسا دارن امکانات می‌دن و حمایت هم می‌کنن.

چون اگه غیر از این بود، امنیت مردم رو که نباید با توییت زدن و مصاحبه تامین کرد؟ البته اگه به سبک رییس‌جمهور قرار نباشه نظرسنجی چهره‌به‌چهره بشه!

لذا اگر امنیت حق مردم هست، حداقل باید یه جوری یه چوبی لای چرخ این پوسته‌ها گذاشته می‌شد، اما چون این اتفاق نمی‌ا‌فته آدم احساس می‌کنه این مخالفت‌ها از جنس مردم‌فریب‌‌ده محسوب می‌شه.

در کل همین چیزاست که باعث می‌شه من توی شک باقی بمونم که از گوگل تشکر کنم که این پوسته‌های ناامن رو داره حذف می‌کنه یا از مسوولان که اجازه دادن این پوسته‌ها فعال باشن و علی‌القاعده خیال مردم هم باید از امنیت‌شون راحت باشه؟

خلاصه کسی فهمید من رو هم خبر کنه و خانواده‌ای رو از نگرانی برهاند!

عزت زیاد

آق فری

  • ۹۸/۰۳/۲۹

نظرات  (۱)

درسته که ما تو کشورمون مراکز مشروبات الکلی و قمارخانه و بار و مراکز فساد نداریم و دیگر مثل زمان شاه یا کشورهای غربی نیستیم.اما یادمون باشه که فضای مجازی می تونه بستری برای نفوذ مجددا اینها در کشور باشه.خیلی از کشورهای اسلامی بدون جنگ و تنها به وسیله فساد و فحشا و ....فتح شد.نمونه اش اسپانیای اسلامی در قرون وسطی بود.الان با وجود گذشت 43 سال مقاومت در برابر استکبار همچنان خطر نفوذ دشمن هست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">