ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اساسنامه جدید مخابرات آماده شد

| پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

وفا غفاریان" رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، از آماده شدن پیش - نویس اساسنامه جدید این شرکت منطبق بر برنامه‌های خصوصی‌سازی خبر داد.

وی روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این طرح باید بصورت لایحه به هیات دولت فرستاده‌شود و پس از تایید سازمان خصوصی‌سازی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

قرار است بر اساس سیاست‌های اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی ، طبق برنامه اعلام شده در نیمه نخست امسال، تا ‪ ۸۰‬درصد از سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران و ‪ ۳۳‬زیرمجموعه آن از طریق سهام عدالت ( ‪ ۳۰‬درصد) و بورس ( ‪ ۵۰‬درصد) به بخش خصوصی و مردم سپرده شود.

یکی از دغدغه‌ها این‌است که برخی از سازمان‌های دولتی ویاعمومی با مالکیت دولتی که‌از توان مالی فراوان برخوردارند، بخش زیادی از ‪ ۵۰‬درصد سهام عرضه شده سهام شرکتی سودده همانند مخابرات با دارایی بالغ بر ‪ ۱۴۰‬هزار میلیارد ریال را خریداری کنند و با توجه به اینکه ‪ ۲۰‬درصد از سهام در اختیار دولت باقی می‌ماند، باردیگر مدیریت دولتی بر سرمایه عمومی شکل گیرد و خصوصی‌سازی واقعی انجام نشود.

غفاریان معاون وزیر ارتباطات دراین‌باره گفت: ماهنوز نهاد مالی خصوصی قوی در کشور نداریم، بنابر این باید گام به‌گام وبتدریج پیش برویم و نباید انتظار داشت در مدتی کوتاه اقتصاد ایران شبیه اقتصاد کشوری شود که ده ها سال است با مالکیت خصوصی اداره می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ، افزود: مثلا چند وقت دیگر کارگزارانی ایجادمی‌شوند که سهام مردم را مدیریت کنند و کم کم سرمایه‌گذاران قدر خصوصی ایجاد می‌شوند که به‌صورت بلوکی سهام خریداری می‌کنند و در نهایت به خصوصی سازی واقعی خواهیم رسید.

  • ۸۶/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">