ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیمیتری راگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه معتقد است ماهواره‌های استارلینک متعلق به اسپیس ایکس را می‌توان برای مقاصد نظامی از جمله تغییر مسیر موشک‌ها و مدیریت شبکه‌های جاسوسی به کار برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مدیر سازمان فضایی روسیه می‌گوید: در سال جاری اسپیس ایکس حدود ۹۰۰ میلیون دلار کمک دریافت کرد. کل یارانه‌ای که این شرکت درآینده دریافت می‌کند ۲۰ میلیارد دلار است.

وی گفت: اکنون سوالی به وجود می‌آید که چرا دولت آمریکا چنین کاری انجام می‌دهد. پاسخ نیز مشخص است: این ماهواره‌ها ارتباط اینترنتی فراهم می‌کنند و می‌توانند به پلتفرمی برای هدایت موشک‌های کروز و تغییر مسیر آنها هنگام پرواز استفاده شوند. همچنین از آنها برای ارسال دستور به نیروهای مخصوص و شبکه‌های از مأموران استفاده می‌شود.

به گفته راگوزین، می‌توان از استارلینک برای انتقال محتوای سیاسی و ضدروسی به دستگاه‌های موبایل استفاده کرد.

وی افزود: ما نیز در مقابل نمی‌نشینیم و منتظر بمانیم. ما پروژه مخصوص خودمان به نام Sfera را داریم. این پروژه اوایل سال جاری به رئیس جمهور ارائه شد و تصمیم داریم صدها ماهواره را برای حفاظت از خود به مدار زمین بفرستیم.

  • ۰۰/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">