ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بانک‌ها در نظر دارند از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی برای ارئه خدمات بهتر و بیشتر در آینده استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، «مهران محرمیان» در گفت‌وگویی اظهار داشت: در هر دهه فرایندهای فناوری ویژه ای را در شبکه بانکی کشور تجربه کردیم؛ دهه نخست مباحث الکترونیک شدن دیتا و تجمیع آن در مراکز بانکی مطرح بوده است؛ دهه دوم، شبکه های بین بانکی و کارتی شتاب گرفته است و در دهه سوم، شبکه های پرداخت و دستگاه های کارتخوان گسترش یافتند و امروزه در دهه چهارم که دهه نظارت است مهمترین فناوری ها با هوش مصنوعی با کلان داده ها و ابرداده ها تحلیل می شود.

وی افزود: با استفاده از هوش مصنوعی به‌تدریج می توان از تخلفات در حوزه های بانکی و مالی جلوگیری کرد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بیان‌داشت: در اعتبارسنجی مهمترین نکته این است که اطلاعات سازمان های مختلف بانکی و سازمان های مالیاتی، قوه قضائیه، وزارت رفاه، راهنمایی و رانندگی، وزارت نیرو و مخابراتی که در تعامل با مردم هستند به جمع و پردازش بر اساس مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی با ارائه امتیاز اعتباری برای بازپرداخت تسهیلات بپردازند.

وی گفت: وثیقه‌گذاری و رمز ارزها در شبکه بانکی در حال حاضر مورد تایید نیست، زیرا هم منع قانونی و هم تبعاتی برای سیستم پولی کشور دارد، اما اقداماتی در حوزه های مختلف بانکی و مالی در دست اقدام است تا توصیف الکترونیک مطلوبی در این حوزه ارائه دهیم.

  • ۰۲/۰۸/۲۷

بانک مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">