ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال اندک از شماره های رند

| يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۸۵، ۰۴:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

با آغاز خریداری اسناد مزایده‌ی شماره‌های رند تلفن همراه از روز چهارشنبه - 19 مهرماه - در برخی از ادارات امور مشترکان، دریافتن پاسخ این پرسش بیشتر مورد توجه قرار گرفت که میزان استقبال و مراجعه‌ی متقاضیان به این دفاتر چقدر است و به عبارت دیگر، روزانه تا چه تعداد اسناد مزایده خریداری می‌‏شود؟ خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با مراجعه به برخی ادارات امور مشترکان تلفن همراه، این موضوع را پی‌گیری کرد.
قیمت‌های پایه‌ی بالا و متقاضیان کم‌تعداد

با گذشت بیش از چهار روز از آغاز فروش اسناد مزایده، در برخی از ادارات مرکزی مشترکان مانند امام خمینی (ره) استقبال متقاضیان معمولی بود، در مرکز شهید یگانه نیز تا روز شنبه در حدود 30 سند فروخته شده بود، اما در برخی دفاتر دیگر مانند وحدت اسلامی، متقاضیان چندانی برای دریافت اسناد مزایده مراجعه نکرده بودند و در برخی از ادارات مشترکان مانند دفتر شهید قندی در کرج، سندی خریداری نشده بود و کم و بیش وجود این شرایط در سایر مراکز فروش اسناد مزایده گویای این نکته است که در روزهای آغازین خریداری اسناد مزایده استقبال چندانی به عمل نیامده است.
برخی معتقدند که قیمت‌های پایه‌ی این شماره‌ها بسیار بالا هستند و به طبع مردم کمتر از مزایده استقبال می‌کنند، اما از سویی برخی از مسوولان مخابرات معتقدند شماره‌های رند مشتریان خاص خود را دارند و قیمت‌های پایه نیز براساس قیمت‌های بازار و حتی پایین‌تر تعیین شده است.

اولین گام مزایده شماره‌‏های رند در آبان‌ماه پس از چند سال توقف در عرضه این شماره‌ها

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات ایران درخصوص نحوه مزایده‌ی شماره‌های رند تلفن همراه و شرایط مزایده با بیان این که از سال 80 واگذاری شماره‌‏های رند و مرتب صورت نگرفته است، گفته بود: در گذشته شماره‌‏های رند تلفن همراه تا 300 هزار تومان مازاد قیمت شماره‌‏های معمولی به فروش می‌‏رفتند که وزارت ارتباطات برای جلوگیری از رانت خواری و رانت بازی، چهار ماه پیش، از شورای اقتصاد درخواست انجام مزایده برای این شماره‌‏ها را داد.

معیار تعیین قیمت پیشنهادی برای به مزایده‌ گذاشتن شماره‌های رند تلفن همراه چیست؟

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران قیمت‌های پایه‌ی شماره‌های رند را یک کمیته‌ی کارشناسی سه نفره متشکل از مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات ایران، معاون بازاریابی امور مشتریان و رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار تعیین کرده‌اند؛ در لیست تعداد 500 شماره‌ی رند تلفن همراه و قیمت‌های پایه‌ی پیشنهادی برای مزایده‌ از سوی شرکت ارتباطات سیار اعلام شد و پایین‌ترین قیمت پیشنهادی در آن شش میلیون ریال و بالاترین آن سه میلیارد ریال است.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران درباره‌ی قیمت پیشنهادی برای به مزایده گذاشتن شماره‌های رند تلفن همراه در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این که یک کمیته‌ی کارشناسی سه نفره از شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار قیمت‌های کف شماره‌های رند را براساس نمونه‌هایی که دارند، مورد به مورد مشخص می‌کنند که شماره به شماره متفاوت است، گفته بود: حداقل قیمت برای بهترین و رندترین شماره 30 میلیون تومان است، اما افزایش قیمت‌ شماره‌ها به شرایط مزایده و این که این شماره تا چه اندازه در بازار مورد استقبال است، بستگی دارد.
مدیر عامل ارتباطات سیار نیز در این باره تاکید کرد: قیمت پایه‌ی شماره‌های رند براساس قیمت‌های بازار سنجیده می‌شود و معمولا نیز زیر قیمت بازار است؛ سیم‌کارت‌های رند مشتریان خاص خود را دارند،‌ حتی ما در کشورهای همسایه خبر داریم که شماره‌ی رند را تا 220 میلیون تومان فروخته‌اند.
مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات که یکی از اعضای کمیته‌ی سه نفره‌ی تعیین قیمت‌های پیشنهادی است نیز قیمت پایه‌ی 500 شماره رند را براساس قیمت بازار عنوان کرده و معتقد است: مرحله اول مزایده نشان می‌دهد چه تعداد خریدار برای این شماره‌‏ها با قیمت‌‏های فعلی وجود دارد و اصلا مورد استقبال قرار می‌گیرند.

میزان درآمد شرکت مخابرات ایران در این مزایده

این سوال مطرح است که مخابرات از مزایده‌ی شماره‌های رند تلفن همراه چه میزان درآمد خواهد داشت و این درآمد صرف چه اموری خواهد شد؟
مسوولان وزارت‌خانه درخصوص میزان درآمد شرکت مخابرات از طریق این شماره‌‏های رند، تاکید دارند، هنوز زود است که بخواهیم در این خصوص نظر دهیم و باید میزان استقبال مشخص شود.

شایعه قیمت 70 و 100 میلیون تومانی

اما در این میان یکی از شماره‌های رند تلفن همراه که در اختیار اداره‌ی ارتباطات شرکت ارتباطات سیار بود (علاوه بر شماره‌ی تلفن 09122222222 با قیمت پایه‌ی اعلام‌شده‌ی 30 میلیون تومان) خبرهایی را به خود اختصاص داد؛ تا آنجایی که پس از اعلام قیمت‌های پیشنهادی 70 و 100 میلیون تومانی برای این شماره، رییس اداره ارتباطات شرکت ارتباطات سیار که این شماره تا پیش از این در اختیار وی قرار داشت، گفته بود: در صورت انجام مزایده، این شماره قطعا بیش از نیم ‌میلیارد تومان به فروش می‌رسد و بدین‌ترتیب از نظر قیمت فروش نیز، حتی در سطح بین‌المللی رکوردار و بی‌نظیر می‌شود.

  • ۸۵/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">