ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تعرفه در حال ارائه به اپراتورهای ثابت و سیار در کشور از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت بر اساس مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات اصلاح می‌شود.
به گزارش آنا، توسعه شبکه‌های ارتباطی برای نقش‌آفرینی مؤثر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است و از همین رو اپراتورهای ثابت و سیار در سراسر دنیا با توسعه زیرساخت‌های خود می‌کوشند همزمان با ارائه خدمات با کیفیت ارتباطی به مشترکان سهم بیشتری از بازار جهان سرویس‌های آنلاین را به‌دست آورند.

تمامی سرویس‌های و خدمات ارتباطی در ایران از طریق اپراتورهای ثابت و سیار به مشترکان در شهرها و روستاهای مختلف کشور ارائه و تعرفه این خدمات پس از تصویب در هیئت وزیران و کمیته‌های تخصصی و بررسی در کمیسیون تنظیم مقررات ابلاغ می‌شود. از طرفی هر کدام از اپراتورهای سرویس‌دهنده خدمات ارتباطی سرویس‌های مورد نیاز خود را بر اساس تعرفه مشخص از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنند.

در یک سال گذشته مسئولان شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت ثابت در کشور بارها نسبت به عدم استانداردسازی تعرفه سرویس‌های ارتباطی انتقاد کرده و خواستار رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی شدند. سرانجام پس از برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شرکت مخابرات و مدیران وزارت ارتباطات اصلاح تعرفه سرویس‌های مخابرات مورد پذیرش قرار گرفت. البته اعلام خبر افزایش تعرفه خدمات شرکت مخابرات با واکنش‌های متعددی مواجه و بسیاری از کاربران نسبت به تعرفه‌های اعلام شده از سوی این شرکت انتقاد کردند. طبق مصوبه اصلاح تعرفه خدمات شرکت مخابرات مذکور کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.اما به تازگی اعلام شد که در همین رابطه شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.

امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: در سال جاری رقم نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیش‌بینی شده است و این در حالی است که درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت به مراتب کمتر از رقم پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های زیرساختی شبکه ارتباطات است.

وی افزود: همچنین تعرفه خدمات شرکت زیرساخت برای اپراتور‌های ثابت و همراه در برخی از سرویس‌ها بیش از ۱۰۰ درصد کاهش داشته یعنی نه تنها هیچ درصدی به تعرفه‌ها اضافه نشده است بلکه کاهش نیز یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: مسئولان وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم باید همزمان با افزایش قابل توجه تعداد کاربران زیرساخت‌های ارتباطی را نیز توسعه می‌دادند ولی اقدامات لازم انجام نشد.

لاجوردی درباره تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح تعرفه سرویس‌های قابل قابل ارائه از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد: برنامه لازم در این خصوص در قابل بسته‌ای با عنوان «مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات» در حال تدوین است و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آن اصلاح تعرفه صورت می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">