ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش تمایل برای پوشش بیمه‌ای جرایم سایبری

| دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت جهانی کارگزاری بیمه و مدیریت ریسک مارش، شاهد افزایش علاقه به پوشش های بیمه سایبری از سوی شرکت های بزرگ در بحبوحه افزایش هزینه های سرقت داده ها در کشور بوده است.
به گزارش سایبربان، یک مطالعه توسط آی بی ام (IBM) نشان می دهد که میانگین هزینه سرقا داده ها در هند در سال 2022، 2.32 میلیون دلار بوده است که نسبت به 2.21 میلیون دلار در سال 2021، نرخ افزایشی را نشان می دهد. در سطح جهانی، متوسط هزینه سرقت داده ها از 4.24 میلیون دلار به 4.35 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است.
آژانس اصلی هند برای پاسخگویی به حوادث امنیتی رایانه ای (Cert In) در گزارشی در ماه گذشته اعلام کرده بود که در سال 2022 حوادث باج افزار افزایش 53 درصدی داشته است و صنعت فناوری اطلاعات و خدمات فعال فناوری اطلاعات (ITeS) عمدتاً تحت تأثیر مالی و تولید قرار گرفته اند. بازیکنان باج‌افزار همچنین سازمان‌های زیرساختی حیاتی را هدف قرار می دهد و خدمات حیاتی را برای استخراج باج‌گیری مختل می کند.
این امر شرکت ها و موسسات بیشتری را بر آن داشته تا به سراغ پوشش بیمه سایبری بروند.
آنوپ دینگرا، مدیرعامل فین پرو (Finpro) و سهام دار خصوصی ادغام و تملک مارش هندوستان (Marsh India) می گوید:

آنچه قبلاً یک بار در هفته خرید می شد، اکنون تقریباً به یک چیز روزمره تبدیل شده است. آنچه قبلاً یک نوع نمایشنامه 10 تا 20 میلیون دلاری بود به یک نمایشنامه 100 میلیون دلاری تبدیل شده است.

در حالی که پذیرندگان اولیه بیمه‌های سایبری عمدتاً بانک‌ها، مؤسسات مالی و شرکت‌های فناوری بودند، اکنون بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و حتی هتل‌ها و رستوران‌ها نیز در میان پیچیدگی فزاینده سرقت ها و هزینه‌های مرتبط، گزینه‌های بیمه سایبری را بررسی می‌کنند.
دینگرا در ادامه می افزاید: رویکرد معمول افسران ارشد امنیت اطلاعات (CISOs) به جای خرید بیمه، پرداخت پول بیشتر برای ایجاد امنیت و دفاع می باشد.
امروز این موضوع بسیار متفاوت است و هیئت‌ها در مسیری میانی بین اجتناب از ریسک و کاهش ریسک که بخش سرمایه و همچنین انتقال ریسک با پرداخت هزینه متناهی بیمه است، در پیش می‌گیرند. این تغییر بزرگی است که ما شاهد آن بوده‌ایم.

  • ۰۲/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">