ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش جرایم سایبری در سال 2020

| سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت «Group-IB» از افزایش جرائم سایبری در سال 2020 خبر داد. 

کارشناسان شرکت امنیت سایبری گروپ آی‌بی در گزارشی تازه از افزایش جرائم رایانه‌ای در سال 2020 خبر دادند. 

بر طبق گزارش این شرکت، پیامدهای منفی کروناویروس، انتقال کارکنان به حالت دورکار، کاهش پرسنل و بحران مالی منجر به رشد سریع جرائم رایانه‌ای در سال 2020 شده است. 

شمار کلاه‌برداری‌ها با استفاده از متدهای مهندسی اجتماعی افزایش‌یافته و از ماه ژانویه تا ژوئن امسال میزان جرائم سایبری نسبت دوره مشابه در سال گذشته به 91.7 درصد رسیده است. 

در دوران شیوع کرونا در سال 2020 حدود 70 درصد از جرائم مربوط به خریدوفروش سلاح از طریق اینترنت به‌صورت ناشناس و از راه دور انجام‌شده است. 

کارشناسان گروپ آی‌بی در سال جاری میلادی شاهد افزایش کلاه‌برداری‌های مالی با استفاده از مهندسی اجتماعی و حملات فیشینگ بوده‌اند که قربانیان آن‌ها عموماً مشتریان بانکی بوده‌اند. 

درمجموع طی 9 ماه گذشته مرکز واکنش به رخدادهای رایانه‌ای گروپ آی‌بی 14802 منبع فیشینگ شناسایی کرده که اقدام به سرقت وجه و اطلاعات شخصی کاربران سایت‌ها، پسورد اکانت‌ها و اینترنت بانک‌ها و اطلاعات کارت‌های بانکی نموده‌اند. در سال گذشته 14093 منبع فیشینگ توسط کارشناسان این شرکت مسدود شده است. 

برطبق گزارش گروپ آی‌بی، امسال بسیاری از گروه‌ها احیاشده و مجدداً فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند و همکاری میان هکرها نیز افزایش‌یافته است. به‌عنوان‌مثال اپراتورهای تروجان QakBot با همکاری باج افزار ProLock شرکت‌های بزرگ را هدف قرار داده و باج‌های هنگفتی طلب کرده‌اند.

 بازار خدمات cybercrime-as-a-service، اجاره شبکه‌های رایانه‌ای آلوده به بات‌نت که در حملات دیداس مورداستفاده قرار می‌گیرند و نیز هک پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز داغ بوده است. این خدمات در فروم‌های هک وب تاریک و تلگرام ارائه می‌شده‌اند. 

منبع: سایبربان

  • ۹۹/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">