ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش قیمت گوشی ربطی به تعرفه آن ندارد!

| يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۸۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزارت صنایع و معادن افزایش قیمت تلفن همراه در کشور را کاذب دانست.

به گزارش ایسنا، شاطرزاده با بیان این که تلفن همراه به اندازه کافی در بازار موجود است و افزایش قیمت آن از طریق کانال‌هایی خاص به منظور ملتهب کردن بازار انجام شده، خاطرنشان کرد: واردکنندگان گوشی تلفن همراه تا پیش از افزایش تعرفه‌های واردات، عوارضی پرداخت نمی‌کردند و حتی در پرداخت تعرفه کم‌اظهاری می‌کردند و به جای 4 درصد فقط 2 درصد آن را می‌پرداختند؛ بنابراین افزایش قیمت تلفن همراه صرفاً ناشی از افزایش تعرفه‌ها نیست، بلکه دستهای پنهانی درکار است که با این افزایش تعرفه، منافع خود را درخطر می‌بیند.

معاون وزیر صنایع که از شرکت واگن پارس بازدید می‌کرد، در حاشیه این مراسم، افزود: صنعت ریلی کشور ازجمله صنایع پایه و اساسی است که با وجود امکانات مناسب دراین بخش فضای خوبی برای تولید و صادرات محصولات ریلی به خارج ازکشور فراهم شده و در این رابطه دولت با اختصاص اعتبارات مناسب، صنعت ریلی و حمل و نقل را درکشور در اولویت برنامه های خود قرارداده است.

شاطرزاده گفت: شورای اقتصاد به منظور حمایت از صنعت ریلی کشور مصوبه‌ای رابرای ساخت 200 دستگاه واگن لکوموتیو ساخت داخل به تصویب رسانده که این میزان قابل افزایش به 400 دستگاه لوکوموتیو خواهد بود.

معاون اقتصادی و اموربین الملل وزارت صنایع با اشاره به این که امسال دربخش ساخت لکوموتیو 500 میلیون دلارسرمایه گذاری خواهد شد، تصریح کرد: دراین بخش برای صادرات لوکوموتیو و واگن پتانسیل های خوبی وجود دارد که ازآن جمله می توان به قرارداد ساخت 750 دستگاه واگن ازچهارنوع واگن های مسقف، کفی، مسافربری و واگن سیمان به ارزش 155 میلیون یورو با کوبا اشاره کرد.

وی افزود:تا دو ماه آینده 60 واگن از این مجموع آماده وتحویل طرف کوبایی خواهد شد و انتظار می رود تا پایان امسال 250 دستگاه آماده تحویل شود.

شاطرزاده همچنین ازاختصاص مبلغی ازاعتبارات ریاست جمهوری به شرکت هپکو اراک خبر داد و گفت: از محل اعتبارات اختصاصی ریاست جمهوری 200 میلیون دلار ارز برای تکمیل تجهیزات راهسازی وساخت تجهیزات سنگین وزارت نیرو به شرکت هپکو اختصاص داده شده است.

  • ۸۵/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">