ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش نارضایتی مشترکان ایرانسل

| سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

قطع شدن گاه و بیگاه شبکه ارتباطی اپراتور دوم ارتباطی کشور موسوم به ایرانسل و نیز قطع و کندی اینترنت آن در ساعت های مختلف شبانه روز عمده مشکلاتی است که مشترکان این شرکت با آن درگیر هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مشترکان اپراتور دوم ارتباطی کشور از وجود نارسایی های گاه و بیگاه در شبکه ارتباطی ایرانسل ابراز نارضایتی دارند و همین موضوع سبب شده آنان همواره از خدمات این اپراتور تلفن همراه کشور احساس رضایت نداشته باشند.
تعدادی از مشترکان ایرانسل همین اواخر از قطع شدن ناگهانی خدمات و کند شدن سرعت اینترنت و در نتیجه مشکل هایی که برای آنان ایجاد می شود، شکایت کرده اند.
یکی از مشترکان این اپراتور تلفن همراه که خواست نامش ذکر نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: اینترنت همراه ایرانسل در منطقه معلم تهران، شبها دائم قطع و وصل می شود.
وی خواستار رسیدگی به این وضعیت شد و اینکه آیا مشکل خاصی در این منطقه وجود دارد که سبب این قطعی می شود.
همچنین چندی پیش نیز قطع شبکه ارتباطی ایرانسل صدای مشترکان را در آورده بود؛ افزایش شکایت های مردمی از خدمات این اپراتور درحالیست که سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پنجم شهریورماه با ارایه گزارشی درباره وضعیت شکایات کاربران از خدمات اینترنت در پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ تعداد شکایت های مردمی از ایرانسل را دو هزار و ۸۲۷ مورد اعلام کرده بود.
گزارش مذکور تعداد شکایات از همراه اول را ۳۱۰۰ و رایتل را 202 مورد اعلام کرده است.
گزارش مذکور تعداد شکایات مرتبط با کم‌فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در اپراتور دوم تلفن همراه کشور را 160 شکایت اعلام کرده بود.
حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست ، گفت: در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است ، این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم‌فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است.
وی افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت‌های ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیت‌های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک‌گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارائه‌کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکان اعمال می‌کنند.
فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف‌سازی در این خصوص از اولویت‌های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح کرد: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران بخش آی.سی.تی، به طور دقیق موضوع مربوط به نحوه ارائه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استانها نیز بررسی می‌کند اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از سرویسها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع ‌رسانی کافی را انجام دهند.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در هفته های اخیر از تشکیل کمیته ای برای صیانت از حقوق کاربران در برابر اپراتورها خبر داده است.
روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور در خصوص این نارسایی ها خواستار آن شد تا شماره تک به تک افرادی که از خدمات این شرکت رضایت ندارند در اختیار این اپراتور قرارداده شود .
گرچه رسیدگی به وضعیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه چنانکه گفته های مسئولان نشان می دهد در حال انجام است اما هنوز نارضایتی از خدمات دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه در میان کاربران موج می زند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">