ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خانه نشینی افراد شاغل به علت شیوع ویروس کرونا و دورکاری با استفاده از اپلیکیشن‌های تحت وب باعث افزایش حملات هکری به این نوع برنامه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، نتایج یک بررسی جدید که توسط مؤسسه مک آفی انجام شده، نشان می‌دهد حمله به اپلیکیشن‌های مبتنی بر خدمات کلود شاهد رشدی ۶۳۰ درصدی طی ماه‌های ژانویه تا آوریل بوده است. هکرها از این طریق تلاش می‌کنند به رایانه‌های حاوی اطلاعات حساس شرکت‌های تجاری و خدماتی نفوذ کنند.

با توجه به تداوم دورکاری بسیاری از کارمندان و کارکنان سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی انتظار می‌رود روند رو به رشد حملات هکری به اپلیکیشن‌های کلود باز هم ادامه یابد.

در جریان حملات یادشده، هکرها تلاش می‌کنند با تلاش‌های مکرر برای لاگین و استفاده از کلمات عبور پرطرفدار به سرورهای کلود نفوذ کنند. پراکندگی جغرافیایی این حملات نیز بسیار گسترده بوده و همین مساله ردگیری آن را دشوار می‌سازد.

مک آفی به مدیران امنیت سایبری شرکت‌های تجاری توصیه کرده تا با استفاده از روش‌های تأیید هویت دو مرحله‌ای جلوی موفقیت هکرها و نفوذ به سرورهای خود را بگیرند.

  • ۹۹/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">