ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشاگری از حمله سایبری لندن به روسیه

| يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر پیشین کابینه دولت انگلیس مدعی است لندن مجموعه‌ای از حملات مخفیانه سایبری را علیه مقامات روس از جمله رئیس‌جمهور روسیه و منافع آنها انجام داده است.

به گزارش  فارس، «لرد سدویل» دبیر پیشین کابینه بریتانیا امروز شنبه به رادیو تایمز گفت دولت انگلیس مجموعه‌ای از حملات مخفیانه سایبری را علیه مقامات روس و منافع آنها انجام داده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، وی مدعی شد هدف از این اقدامات مجازات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و متحدان ارشد وی و تحمیل هزینه‌ای بیش از آنچه انتظار داشتند بر آن‌ها بوده است.

این مقام سابق انگلیسی در ادامه به اتهام‌زنی علیه روسیه پرداخت و گفت مسکو در حال فعالیت در «فضای خاکستری» با حملات سایبری، جنگ اطلاعاتی و کارزارهای ایجاد اختلال است. وی افزود: مهم است که ما بتوانیم در فضای خاکستری مانور بدهیم و این کار را به طور موثر انجام دهیم. نمی‌توانیم ابتکار عمل را به دشمنان خود بسپاریم.

این اظهارات چند روز بعد از آن بیان شده که وزارت خارجه بریتانیا مدعی شد آژانس اطلاعات نظامی روسیه عملیات هک علیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را قبل از تعلیق آن‌ها طراحی کرده بود. ادعایی که سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه آن را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» پیشتر در اواخر ماه ژوئیه هم ادعای دخالت در روند انتخابات کشورهای دیگر از جمله انگلیس و آمریکا را رد کرد و گفت: روسیه این کار را انجام نمی‌دهد و هیچ تلاش خارجی با هدف دخالت در امور سیاسی خود را هم تحمل نخواهد کرد.

دوشنبه شب هم آمریکا شش مامور اطلاعاتی روسیه را به برخی از شدیدترین حملات سایبری در دنیا از جمله اختلال در شبکه برق اوکراین متهم کرد.

 سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش گفت: «کاملاً واضح است که چنین شایعاتی واقعیت ندارند و هدف آنان دامن زدن به گرایشات روسیه‌هراسی است. چندین سال است که این [اقدامات] یکی از ویژگی‌های متمایز حیات سیاسی واشنگتن است.»

  • ۹۹/۰۸/۰۴

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">