ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از کارمندان سابق فیسبوک عنوان کرده است که بعد از محرز شدن تخلیه عمدی باتری‌های تلفن‌همراه توسط فیسبوک، این شرکت را ترک کرده تا پیگیر استیفای حقوق کاربران از مبادی قانونی شود.
برنا-  شما هم احتمالاً بارها شایعات پیرامون اثر منفی استفاده از برنامک‌های فیسبوک و مسنجر در میزان نگهداری شارژ تلفن‌های همراه را شنیده‌اید، زمزمه‌هایی که حالا با افشاگری جورج هاوارد، کارمند سابق متا رنگ واقعیت به خود گرفته است، بر اساس اظهارات وی متا به طور عامدانه از این دو برنامک برای تخلیۀ انرژی باتری‌های تلفن‌ همراه استفاده می‌کند!

«تست منفی» نامی است که شرکت متا برای این طرح استفاده می‌کند، فیسبوک با تخلیه عمدی انرژی گوشی‌های تلفن‌همراه به بررسی قابلیت‌های برنامک‌های خود بدون جلب رضایت مشتریانش می‌پردازد. البته پایگاه اینترنتی فون ای.آر مدعی شده است که اغلب شرکت‌های فناوری از چنین رویه‌ای برای بررسی قابلیت برنامک‌های خود در زمان کاهش سطح انرژی تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند، براساس این گزارش آزمایش فوق به صورت مخفیانه و عمدی انجام می‌شود و دلیلی بر وجود مشکل بنیادی در برنامک‌ها نیست.

این کارمند سابق متا اضافه می‌کند که همراهی نکردنش با طرح «تست منفی» دلیل قطع همکاری فیسبوک با وی بوده است! وی می‌گوید که تمایلی برای ضرر رساندن به کاربران متا نداشته است به همین جهت قبول می‌کند که این شرکت را ترک کند. هاوارد از منفعت طلبی شرکت‌های فناوری و بی‌توجهی آن‌ها به مشکل کمبود باتری کاربران ناراحت است.

وی طی شکایتی که اخیراً در دادگاه فدرال منهتن علیه متا ثبت کرده است به دنبال احقاق حقوق کاربران این شرکت است، هاوارد پیش از این کارمند بخش طراحی مسنجر فیسبوک بود. وکیل این کارمند سابق فیسبوک نیز در این رابطه عنوان می‌کند که تخلیۀ عمدی باتری تلفن‌همراه امری غیرقانونی و غیر اخلاقی است، این کار احتمال بروز چالش‌های جدی برای کاربران را نیز افزایش می‌دهد، حتی ممکن است، سبب از دست رفتن جان یک انسان در زمانی شود که احتیاج به برقراری یک تماس ضروری جهت نجات خود را دارد.

هاوارد معتقد است که عمدی بودن این عمل به علاوۀ ناآگاهی کاربر از وجود چنین موضوعی، فیسبوک را در معرض اتهام تقلب قرار می‌دهد، وی این موضوع را طی شکایت خود نیز به اطلاع مقامات قضایی منهتن رسانده است به اعتقاد وی تخلیۀ سریع باتری‌های تلفن‌ همراه امکان دارد که منجر به اشتباه کاربر و گمان بردن به خرابی گوشی خود شود، موضوعی که احتمالاً متجر به تعویض گوشی موبایلی خواهد شد که ایرادی نداشته است! 

وی حدود چهار سال قبل به استخدام فیسبوک درآمده بود اما بعد از این که متوجۀ اعمال خلاف قانون متا شد از این کار سرباز زد و حاضر به ترک کارش برای همیشه شد، حال باید منتظر صدور رأی دادگاه منهتن دربارۀ این شرکت فناوری آمریکایی ماند.

  • ۰۱/۱۱/۰۹

اینستاگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">