ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشای کلمات عبور در آمریکا ممنوع شد

| دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس حکم صادرشده توسط دیوان عالی پنسیلوانیا از این پس مقامات قضایی و پلیس نمی توانند مظنونان به انجام جرائم مختلف را مجبور به افشای کلمات عبور گوشی ها و رایانه های آنها کنند.
به گزارش فارس به نقل از انگجت، حکمی که به تازگی توسط دیوان عالی پنسیلوانیا صادر شده به نفع جوزف دیوس متهم پرونده ای در ارتباط باهرزه نگاری کودکان است. بر اساس حکم دیوان عالی پنسیلوانیا مجبور کردن این فرد به افشای کلمه عبور رایانه شخصی به معنای نقض حقوق و آزادی های مصرح در قانون اساسی ایالات متحده است.

پیش از این دادگاه دیگری در سطحی پایین تر به نفع وادار کردن این فرد به افشای کلمه عبور شخصی وی حکم داده بود. اما حالا عالی ترین مرجع قضایی در سطح ایالت پنسیلوانیا تصمیم قبلی را لغو کرده است.

به نظر می رسد این تصمیم جدید مشکلی اساسی برای پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در جهت برخورد با برخی جرائم سازمان یافته در این کشور ایجاد کند. البته پیش از این مواردی از بدرفتاری با مظنونین برای مجبور کردن آنها به افشای کلمات عبور در آمریکا توسط پلیس گزارش شده بود.

  • ۹۸/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">