ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در شرایطی که حوزه ارتباطات و اپراتورها از یکسو پر شده از حواشی و جنجال‌های رسانه‌ای، درگیری‌ها، اخطارها، شایعات، عزل و نصب‌ها و از سوی دیگر اپراتورها با توجه به نزدیکی به ایام اربعین درگیر برنامه‌ریزی برای ارایه ارتباطات ویژه و پایدار هستند،  شاید انتظار اینکه در چنین شرایطی یک اپراتور حتی به فکر مسوولیت اجتماعی باشد، دور از ذهن است.
به گزارش آی‌تی آنالیز، اما با وجود تمامی این تنش‌ها و فشارهای کاری و در حالیکه بخش عمده ارتباطات کشور بر بستر همراه‌اول رخ می‌دهد، بخش تولید محتوای بزرگترین اپراتور کشور، در آرامش، از مسوولیت اجتماعی غافل نیست و اقدامات جالب توجهی را به عمل آورده است.
مروری بر آخرین پست‌های اینستاگرامی همراه‌اول نشان می‌دهد این اپراتور حتی رویه جدیدی در رویکرد خود به این حوزه را در دستور کار گذاشته است که رسانه‌ها نیز نباید از توجه و پوشش به این اقدامات غافل شوند.
برای نمونه در یکی از آخرین پست‌های ارسال شده در صفحه اینستاگرام همراه اول، کلیپ کوتاهی قرار گرفته که در پایان آن با تبریک روز جهانی ناشنوایان اعلام شده، از این به بعد در ویدیوهای آموزشی همراه اول برای راحتی ناشنوایان عزیز از زیرنویس استفاده خواهد شد.
در کلیپ دیگری که موضوع کاملا احساسی و خانوادگی دارد، دختران و پسرانی را می‌بینیم که هر کدام با مشکلی مواجه شده‌اند و بلافاصله نخستین کاری که می‌کنند تماس با پدر یا مادر است تا به کمک آنها بیایند. در ادامه کلیپ اعلام می‌شود که «آنها همیشه برای ما در دسترسند»، سپس تعدادی جوان را نشان می‌دهد که پاسی از شب بیرون از خانه هستند و زمانیکه مادر یکی از آنها تماس می‌گیرد، جوان پاسخ تلفن را نمی‌دهد و کلیپ با این جمله به پایان می‌رسد: «این ارتباط عاشقانه را یکطرفه نکنیم.»
موضوعی که خانواده‌ها و پدران و مادران زیادی را تحت تاثیر قرار داده و تلنگری جالب توجه به جوانان و نوجوانان است تا به آنها یادآوری کند، قدر والدین خود را بدانند.
در حوزه تبلیغات خدمات همراه‌اول در فضای مجازی نیز تلاش شده تا رویکرد خلاقانه‌تری در پیش گرفته شود تا اثرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطب داشته باشد.
به شکل خلاصه «مسوولیت اجتماعی» شرکت‌ها شامل فعالیت‌هایی است که فراتر از منافع سازمانی است و هر شرکت با توجه به گستره فعالیت خود و در کنار کسب درآمد، در قبال جامعه و مردم نیز مسوولیت و ماموریت‌های اخلاقی و فراسازمانی داشته و باید در ارتقای آن بکوشد.  
اقدامی که اپراتور اول با وجود ماموریت‌های متنوع، پوشش گسترده و داشتن بیشترین مشترک در کشور، نه تنها از آن غافل نیست بلکه پیشتاز و الگویی برای سایر شرکت‌های بزرگ کشور نیز شده است.
همراه اول پیش از این اقدامات مهمی در حوزه مسوولیت اجتماعی به عمل آورده که از جمله آن می‌توان به نخستین شرکت کشور در حذف قبوض کاغذی، اقدامات حمایتی در حفاظت از منابع طبیعی کشور، بازسازی مدارس پس از زلزله کرمانشاه، حمایت از تیم‌های ورزشی، راه‌اندازی و حمایت از ایجاد مراکز کارآفرینی، حمایت از کودکان سرطانی، حمایت از کودکان تحت پوشش مدرسه خیریه، ارسال کمک‌های متنوع به مناطق سیل‌زده و غیره را نام برد.
اما توجه به موضوعات پیرامون روابط انسانی و مسوولیت اجتماعی همراه اول در حالی رخ می‌دهد که شاهد اتفاقات مشابه و متناسب در سایر اپراتورها و شرکت‌های حوزه ارتباطات نیستیم. به عبارت دیگر بخش عمده تمرکز و توجه مالی در سایر اپراتورها روی تبلیغات و جذب مشترک بیشتر قرار دارد، در حالیکه همراه اول چنین رویکر و رویه‌ای نداشته و روی مسوولیت اجتماعی تمرکز ویژه‌ای کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">