ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های حوزه فناوری می‌گویند برای مبارزه با اطلاعات نادرست در جریان انتخابات‌ها از جمله انتخابات پارلمان اروپا، تلاش می‌کنند تا با تعیین سیاست‌هایی خاص به مقابله با سوءاستفاده دولت‌ها و نامزدهای انتخاباتی از این فضا شوند و به اصطلاح شرایط را خودشان مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا، دولت‌ها در سراسر دنیا همزمان با نزدیک‌شدن به ایام انتخابات و آغاز فعالیت نامزدها که پیشتر برای تبلیغات انتخاباتی خود به رسانه‌های سنتی همچون روزنامه و شبکه‌های تلویزیونی متکی بودند، تلاش می‌کنند با اقداماتی کنترل شبکه‌های مجازی که این روزها نقش بسزایی در میان جوامع و افکار عمومی دارند، به دست بگیرند.

اما در این میان شرکت‌های حوزه فناوری و صاحبان شبکه‌های مجازی مدعی‌اند که به‌طور مستقل به دنبال فراهم کردن فضایی سالم و به دور از هر گونه جهت‌گیری سیاسی در راستای منافع یک حزب یا کاندیدای خاص تا بتوانند به‌رغم رعایت اصل آزادی بیان از امنیت و ایمنی کاربران و همچنین نامزدهای انتخاباتی محافظت کنند.

 

سیاست‌های سختگیرانه‌ درباره اطلاعات نادرست

یوتیوب که یک پلتفرم انتشار ویدئو متعلق به گوگل است و رسانه‌ای پربیننده در فضای مجازی به شمار می‌آید، تعیین می‌کند که چه چیزی در این رسانه مجاز نیست و برای همه محتواها - صرف نظر از زبان یا دیدگاه سیاسی - اعمال می‌شود. یوتیوب به گفته خود، سیاست‌های سختگیرانه‌ای در برابر سخنان نفرت‌انگیز، آزار و اذیت، تحریک به خشونت و انواع خاصی از اطلاعات نادرست انتخاباتی دارد. به‌عنوان مثال، یوتیوب اجازه انتشار محتوایی که رأی‌دهندگان را در مورد «نحوه رأی دادن گمراهانه یا مداخله در فرآیند دموکراتیک را تشویق می‌کند»، نمی‌دهد.

یوتیوب در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۵۰۰۰ ویدیو را که به دلیل نقض خط‌مشی‌های مرتبط با اطلاعات نادرست در اتحادیه اروپا آپلود شده بودند، حذف کرد.

این رسانه در ادامه سیاست‌های خود در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی عملیات نفوذ هماهنگ در را صرف نظر از دیدگاه‌های سیاسی که آن‌ها حمایت می‌کنند، مجاز نمی‌داند. یوتیوب برای این منظور، با «گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات» گوگل (TAG) همکاری نزدیک دارد تا این نوع کمپین‌ها را در این پلتفرم شناسایی کند و به فعالیت کانال های آن‌ها خاتمه دهد.

یوتیوب در این باره اعلام کرد: این می‌تواند شامل تلاش برای مداخله در انتخابات باشد. به عنوان مثال، همان‌طور که گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات به اشتراک گذاشته بود، قبل از انتخابات اخیر پرتغال، ما هفت کانال مرتبط با افراد در آرژانتین را به عنوان بخشی از تحقیقات جاری خود در مورد کمپین‌های اطلاعات نادرست فسخ کردیم.

یوتیوب برای انتخابات ۲۰۲۴ پارلمان اروپا نیز از روز پنجشنبه آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد هم پنل‌هایی را ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به اطلاعات کاندیداها و گرایش‌های سیاسی‌شان دسترسی پیدا کنند و برای روز برگزاری انتخابات پنلی را طراحی کرده است که کاربران از طریق آن می‌توانند نتایج انتخابات را در زمان واقعی ردیابی کنند.

 

بازگشت تبلیغات سیاسی به ایکس 

شبکه اجتماعی ایکس که پیشتر به‌عنوان توئیتر شناخته می‌شد در سال ۲۰۲۴ به دلیل برگزاری انتخابات در هند و آمریکا تیم‌های ایمنی و انتخابات خود را گسترش داد تا بر روی مبارزه با دستکاری، افشای حساب‌های غیر معتبر و نظارت دقیق بر بستر تهدیدهای نوظهور تمرکز کند.

این پلتفرم، دوباره برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ اجازه تبلیغات سیاسی را در سال ۲۰۲۴ داده است.

توییتر در سال ۲۰۱۹ محدودیت‌هایی را برای تبلیغات سیاسی و موضوعی اعمال کرد، زیرا این نگرانی وجود داشت که سیاستمداران ممکن است به دنبال هدف قرار دادن کاربران با اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده باشند.

«ایلان ماسک» صاحب ایکس که پس از خریداری آن تغییرات زیادی را در بخش ایمنی، دستکاری پلتفرم و سیاست انتخابات اعمال کرد، در اوت ۲۰۲۳ گفت این پلتفرم به اعمال خط مشی یکپارچگی مدنی خود ادامه خواهد داد که استفاده از این رسانه را برای «دستکاری یا مداخله در انتخابات» ممنوع می‌کند. این، شامل ممنوعیت تبلیغ محتوای نادرست یا گمراه کننده خواهد بود.

ایکس مدعی است که یک مرکز شفافیت تبلیغات جهانی ایجاد کرده که به کاربران امکان می‌دهد تبلیغات سیاسی را بررسی کنند - قابلیتی که قانون جدید خدمات دیجیتال اروپا آن را ملزم می‌کند و انتظار می رفت ایکس و دیگر پلتفرم های فناوری بسیار بزرگ از آن پیروی کنند.

 

تلاش متا برای حذف مطالب نادرست

شرکت متا که می‌گوید از سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت سرمایه‌گذاری و تعداد تیم جهانی خود را در این زمینه چهار برابر کرده، خود را برای انتخابات در چند کشور دنیا آماده کرده است. این اقدامات شامل ۱۵۰۰۰ بازبین محتوا می‌شود که پست‌های کاربران را در فیس بوک، اینستاگرام و تردز (پلتفرم‌های زیرمجموعه متا) بررسی می‌کند.

متا در راستای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست که در ایام انتخابات بسیار شایع است، جدی‌ترین انواع اطلاعات نادرست را از فیسبوک، اینستاگرام، تردز حذف می‌کند، مانند محتوایی که می‌تواند به خشونت قریب‌الوقوع یا آسیب فیزیکی کمک کند یا تلاش می‌کند در رأی‌گیری مداخله داشته باشد.

شرکت متا برای انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ اروپا سیاست‌هایی را در رابطه با نفرت‌پراکنی، خشونت و تحریک و قلدری و آزار و اذیت اعمال کرده است که به نظر می‌رسد بیشتر در راستای حفظ امنیت کاندیداهاست. متا اعلام کرد: ما از نمایندگان مجلس و نامزدها در برابر تماس های مکرر ناخواسته و آزار محافظت می‌کنیم و اگر یک شخصیت عمومی مستقیماً در یک پست یا نظر برچسب زده شود یا در جایی مستقیماً آن را گزارش کند، پست‌های توهین‌آمیز بیشتری را حذف می‌کنیم.

متا همچنین با احزاب سیاسی همکاری نزدیک دارد تا نامزدها را تشویق کند که هر چیزی را که باعث نگرانی می‌شود، گزارش دهند و در همین راستا، بر صفحات باز رسانه‌های برای جلوگیری از سوء‌استفاده و تهدید نظارت می‌کند.

 

تیک‌تاک، شبکه اجتماعی محبوب جوانان

موسسات اروپایی استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های الکترونیکی در محیط‌های کاری را ممنوع کرده‌اند اما برای بسیاری از قانونگذاران اروپایی، تیک‌تاک یک وسیله حیاتی برای برقراری ارتباط با رأی‌دهندگان جوان است.

ادعا شده که این شبکه اجتماعی پرطرفدار پیش از انتخابات‌های اروپایی نیز تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست سیاسی را تأیید کرده است. این اقدام موجب شد تا این رسانه دستورالعمل‌های خود را نادیده بگیرد و سؤالاتی را در مورد توانایی آن در تشخیص دروغ‌های انتخاباتی ایجاد کرد.

برای مثال، گروه بین‌المللی گلوبال ویتنس (Global Witness) ماه گذشته ۱۶ آگهی ایجاد کرد که مخاطبان ایرلندی را با اطلاعات نادرست در مورد انتخابات پیش رو در اتحادیه اروپا هدف قرار می‌داد و سعی کرد آن‌ها را توسط سه پلتفرم تیک تاک، یوتیوب و ایکس تائید کند.

گلوبال ویتنس مدعی شده تیک‌تاک که به ویژه در بین رای‌دهندگان جوان محبوب است، همه ۱۶ مورد را برای انتشار تأیید کرد، یوتیوب ۱۴ مورد را متوقف کرد، در حالی که ایکس همه این آگهی‌ها را فیلتر کرد و حساب‌های جعلی گروه را به حالت تعلیق درآورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">