ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الزام شهرداری به ایجاد سامانه فضای سبز

| سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

اعضای شورای شهر تهران، شهرداری را طی مصوبه‌ای به ایجاد سامانه هوشمند اطلاعات فضای سبز ملزم کردند.

به گزارش فارس، اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه اطلاعات فضای سبز و درختان پایتخت را بررسی کردند و سرانجام کلیات این طرح با 16 رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه محمد سالاری گفت: این تصمیم می‌تواند رویه مناسبی را نهادینه کند و تجمیع اطلاعات فضای سبز و بوستان‌ها را فراهم سازد.همچنین سبب می‌شود که تغییرات منجر به کاهش درختان نشود.

وی افزود: من از کمیته سلامت درخواست دارم که عنوان سامانه مکانی را تغییر و آن را به سامانه انتشار عمومی فضای سبز تبدیل کنند.

در ادامه محمود میرلوحی اظهار داشت: به نظرم نام سامانه باید سامانه هوشمند فضای سبز باشد چرا که مباحث مالی در آن مطرح است.

سرانجام بهاره آروین عضو دیگر پیشنهاد داد: عنوان سامانه، سامانه هوشمند و انتشار عمومی اطلاعات فضای سبز شهر تهران شود که سرانجام این طرح با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رسید.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی درختان و نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری ضرورت دارد.

حسن رسولی درباره طرحی که صدراعظم نوری در زمینه سامانه اطلاعات مکانی درختان در جلسه امروز شورای شهر ارائه داد، اظهار داشت: این طرح را بنده با دقت مطالعه کردم و در مورد اجرای آن تردیدی نیست، اما با برخی از موارد آن مخالفم مگر اینکه توضیحات قانع‌کننده باشد.

وی ادامه داد: پیش‌فرض ما این است که شهرداری در حوزه فضای سبز فاقد سیستم اطلاعات مدیریتی است و اگر چنین مسأله‌ای باشد نقص به شمار می‌رود ولی اینکه در سامانه شفافیت همه موارد مربوط به اطلاعات مکانی درختان را قرار دهیم چندان ضرورتی ندارد و این حجم از انبوه اطلاعات برای مردم سودی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: با این وجود لازم است که سازمان بوستان‌ها اگر فاقد سیستم اطلاعات مکانی درختان و نگهداشت فضای سبز است چاره‌ای بیندیشد و اقدامی انجام دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">