ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الزام پلتفرم‌های چینی به شفافیت فضای سایبری

| دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

پلتفرم های اجتماعی چین پیمانی امضا کرده اند تا شفافیت فضای سایبری را حفظ کنند و در این راه خود اقداماتی انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یکی از انجمن‌های صنعتی وابسته به دولت چین، پلتفرم‌های انتشار محتوای این کشور از جمله ویبو و تنسنت ویدئو توافق کرده‌اند تا با انجام اقداماتی خود به حفظ شفافیت فضای سایبری کمک کنند.

رگولاتورهای چینی ماه گذشته با اقداماتی فرهنگ چالش برانگیز طرفداری سلبریتی را محدودتر کردند. این اقدام در پی زنجیره‌ای از رسوایی‌های مربوط به هنرمندان انجام شد. مقامات چین پلتفرم‌ها را از انتشار فهرست سلبریتی های مشهور منع کردند و به آنها دستور داد تا گروه‌های طرفداری از این عده را قانونمند کنند.

انجمن هنرهای نمایشی چین (CAPA) اعلام کرد روز جمعه با نمایندگان پلتفرم‌های اجتماعی دیدار کرده است. این پلتفرم‌ها تعهد کرده‌اند فقط محتوایی با ارزش مثبت را منتشر و از ترویج هیاهوی بی جا خودداری کنند.

به گفته این بنیاد ۱۴ پلتفرم از جمله پلتفرم انتشار ویدئو douyin، نسخه چینی تیک تاک و سرویس تجمیع اخبار Jinri Toutiao(هردو متعلق به بایت دنس) این تعهد نامه را امضا کرده‌اند.

شرکت تنست در حساب کاربری ویبو خود اعلام کرد یک فرهنگ آنلاین پاک و سر راست ایجاد می‌کند. ویبو و بایت دنس هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

پلتفرم‌های مذکور مدیریت حساب‌های کاربری خود را قدرتمندتر می‌کنند. همچنین آنها حساب‌هایی را محدود می‌کنند که اخبار بی پایه و اساس درباره سلبریتی ها منتشر می‌کنند یا به اختلافات بین گروه‌های طرفداری سلبریتی دامن می‌زنند.

  • ۰۰/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">