ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه امضای الکترونیک حلقه مفقوده خدمات الکترونیک سلامت است، افزود: امضای الکترونیک از جعل و مخدوش کردن اسناد پزشکی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جهانگیری در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک با اشاره به این که از  ابتدای سال 92 پروسه امضای الکترونیک را با همکاری وزارت بهداشت آغاز کردیم، بیان داشت : امضای الکترونیک حلقه مفقوده خدمات الکترونیک سلامت است که بستر سازی های مناسبی در وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان این که بالغ بر 60 میلیون پرونده الکترونیک داریم ،افزود : نظام ارجاع و حلقه مفقوده ای به نام استناد پذیری اسناد الکترونیک وجود دارد که از دوسال اول با محوریت وزارت بهداشت با  قوه قضائیه وارد مذاکراتی شدیم و توانستیم تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و قوه قضائیه منعقد کنیم.

وی با اشاره به این که امضای الکترونیک مطمئن تصدیق هویت و تایید صلاحیت ارائه دهندگان خدمات سلامت بصورت الکترونیک است، ادامه داد: امضای الکترونیک از جعل و مخدوش کردن اسناد پزشکی جلوگیری کرده و در واقع تکمیل بستر مطمئن برای پرونده الکترونیک سلامت است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی افزایش کیفیت خدمات را از دیگر مزایای امضای الکترونیک مطمئن عنوان کرد و گفت : سیستم رجیستری کارت هوشمند و امضای الکترونیک مشتمل بر شناسایی و تصدیق هویت و تایید صلاحیت پزشکان است که در صورت الکترونیک و هوشمند شدن کارت نظام پزشکی و امضای الکترونیک به بستری امن دسترسی پیدا می کنیم.

به گفته جهانگیری ذینفعان امضای الکترونیک و کارت هوشمند پزشکان و پیراپزشکان و سپس موسسات خدمات بهداشتی و درمانی ، داروخانه ها و پاراکلینیک و شرکت های نرم افزاری داروخانه ها و مطب ها هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">