ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات الکترونیکی مشکل قانونی ندارد

| دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر عدم وجود مشکل قانونی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: عدم تعبیه زیرساخت‌ها نباید منجر به تعویق انتخابات شود لذا مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.
سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به عدم وجود خلاء قانونی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، گفت: مجلس قوانین لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را تصویب کرده است و این اجازه به وزارت کشور و شورای نگهبان داده شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود مسئولین وزارت کشور و اعضای شورای نگهبان همواره عنوان می‌کنند که زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم نشده است.

وی ادامه داد: مجلس سال‌هاست که قوانین مرتبط با اجرای دولت الکترونیک را تصویب کرده و انتخابات الکترونیک یکی از اقدامات مرتبط با اجرای دولت الکترونیک است اما متاسفانه دولت هنوز نتوانسته مکاتبات خود با زیرمجموعه‌هایش را هم الکترونیکی کند.

موسوی لارگانی با اشاره به عدم تعبیه امکانات اینترنتی در سراسر نقاط کشور، گفت: این موضوع قطعا آسیب می‌زند زیرا دوران برگزاری انتخابات سنتی تمام شده است. امروزه شاهد برخی تخلفات در بعضی از نقاط هستیم اما با برگزاری الکترونیکی انتخابات ضمن شفافیت و افزایش سرعت، ابهاماتی که درباره تخلف و تقلب وجود دارد هم رفع می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و این احتمال وجود دارد که تا خردادماه سال 1400 وضعیت ادامه داشته باشد لذا برگزاری الکترونیکی انتخابات با توجه به تاثیری که در کاهش شیوع دارد، ضروری است بنابراین عدم تعبیه زیرساخت‌ها نباید منجر به تعویق انتخابات شود. مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر موضوع هست و در هیات رئیسه هم پیگیری خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">