ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی نیست

| يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار نمی‌شود چرا که زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.
به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این احتمال وجود دارد که انتخابات آتی ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی برگزار شود، اظهارداشت: سازوکار الکترونیکی شدن انتخابات در دستور کار بوده، اما این موضوعی است که می‌بایست به تایید شورای نگهبان برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های الکترونیکی شدن انتخابات در کشورمان فراهم نشده در حقیقت نمی‌توانیم در نقاط مختلف کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و قطعا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری  نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد و انتخابات الکترونیکی در دستور کار نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال آتی نیز همچون گذشته به صورت عادی برگزار خواهد شد چرا که اگر بخواهیم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود باید زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات آن را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه زیرساختی برای برگزار شدن انتخابات الکترونیکی در کشور وجود ندارد لذا این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز الکترونیکی نخواهد بود

در همین رابطه سخنگوی شورای نگهبان نیز با اشاره به بحث برگزاری انتخابات الکترونیک برای سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: هنوز پیشرفت خاصی در این زمینه حاصل نشده و کارشناسان شورای نگهبان مشغول مذاکره و رایزنی با وزارت کشور هستند و گفت‌وگوها ادامه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">