ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار استراتژی سایبری جدید پنتاگون

| سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس خلاصه ای که روز جمعه منتشر شد، آخرین استراتژی سایبری وزارت دفاع منعکس کننده درس های آموخته شده از درگیری در اوکراین است و بر اساس سیاست «دفاع به جلو» که در نسخه قبلی 2018 ایجاد شده بود، ساخته شده است.
به گزارش سایبربان، طبق یک برگه اطلاعات وزارت دفاع، این استراتژی جدید بر اساس تجربه دنیای واقعی خواهد بود. این وزارتخانه می گوید که نسخه طبقه بندی شده سند کامل را در این هفته با قانونگذاران به اشتراک گذاشته و قصد دارد نسخه طبقه بندی نشده آن را در تابستان امسال برای عموم منتشر کند.
در این بیانیه آمده است: از سال 2018، این وزارتخانه تعدادی عملیات مهم فضای سایبری را از طریق سیاست دفاع از پیش انجام داده است، و فعالانه فعالیت های مخرب سایبری را قبل از اینکه بتواند بر ایالات متحده تأثیر بگذارد، مختل می کند. این استراتژی بیشتر با تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 مشخص شده است، که نشان داده است چگونه می توان از قابلیت های سایبری در درگیری های متعارف در مقیاس بزرگ استفاده کرد.

طرحی که پنج سال پیش صادر شد، پنتاگون را از چیزی که بیشتر پاسخگو بود به سمت استراتژی «دفاع به جلو» که برای مقابله با رفتار دشمن تا حد امکان نزدیک به منبع بود، دور کرد.
فرماندهی سایبری ایالات متحده، برترین سازمان جنگ دیجیتال ارتش، آن را از طریق دکترین "درگیری مداوم" اجرا می کند، جایی که اپراتورهای آمریکایی دائماً با دشمنان در فضای سایبری تعامل دارند.
ژنرال پل ناکاسونه، رئیس ستاد فرماندهی سایبری و آژانس امنیت ملی در اوایل ماه جاری در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که استراتژی پیش رو، به طور چشمگیری متفاوت با سند 2018 نخواهد بود.
وی در این باره می گوید: در سال 2018 نقطه عطف بزرگی با دفاع رو به جلو وجود داشت. من لزوماً تغییر بزرگی در این استراتژی نمی بینم.

جو بایدن، ژنرال تیموتی هاگ را به عنوان جانشین ناکاسونه انتخاب کرده است؛ چرا که انتظار می رود او امسال بازنشسته شود.
علاوه بر فهرست تهدیدهای دیجیتالی برتر؛ یعنی چین، روسیه، کره شمالی و ایران، در برگه اطلاعات آمده است که این وزارتخانه چهار خط اقدام مکمل را برای مبارزه با آنها و سایر موارد در فضای سایبری دنبال خواهد کرد.
اولین مورد، دفاع از کشور با اجرای کمپین‌هایی در فضای مجازی و از طریق فضای سایبری برای ایجاد بینش در مورد عوامل مخرب سایبری و همچنین دفاع رو به جلو برای مختل کردن و تخریب قابلیت‌های این عوامل و اکوسیستم‌های حمایتی خواهد بود.
این وزارتخانه از متحدان «در ایجاد ظرفیت و قابلیت‌های سایبری» و «گسترش راه‌ها» برای همکاری، از جمله از طریق مأموریت‌های «شکار رو به جلو» فرماندهی سایبری، حمایت خواهد کرد.
بر اساس این برگه، پنتاگون همچنین در شبکه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی خود و همچنین اپراتورهای دیجیتالی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
با یک قابلیت سایبری قوی و یکپارچه، وزارتخانه تلاش خواهد کرد تا جایی که می تواند از درگیری جلوگیری کند و در جایی که باید، غالب شود.

  • ۰۲/۰۳/۰۹

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">