ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه در خرداد ماه سال جاری، بازنشستگان کارخانه شرکت مخابرات راه دور شیراز بالاخره پس از 12 سال انتظار و تلاش برای دریافت حقوق و دستمزدشان توانستند خبری مبنی بر وعده دریافت معوقات خود از زبان این مقام ارشد قضایی بشنوند هر چند به گفته برخی از بازنشستگان کسی به این وعده‌ها دل نمی‌بندد.

این بازنشستگان که سال ها در انتظار این مطالبات از هیچ کار و تلاشی دریغ نکرده اند همچنان روز شماری می کنند تا تقویم به روز 22 تیر ماه برسد و مطالبات چند ساله خود را دریافت کنند.

 آیت الله رئیسی در پایان سفر خود به شیراز که 22 خرداد ماه صورت گرفت، با تعدادی از فعالان اقتصادی استان فارس دیدار کرد.

در این نشست، رئیس قوه قضائیه در مورد فردی که به دلیل بدهی، کارخانه اش تعطیل شده بود و مطالباتی به کارگران و هیئت حمایت داشت و حمایت قضایی جهت تسویه فوری مطالبات و همچنین راه اندازی مجدد کارخانه را می خواست، گفت  باید دادستان مرکز استان و سازمان بازرسی ظرف چند روز موضوع را دنبال کنند تا کارخانه راه بیفتد.

 

سهامداران قبل از راه اندازی کارخانه بدهی بازنشستگان را تسویه کنند

 رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز می گوید: سهامداران باید قبل از راه اندازی کارخانه، مبلغ بدهی بازنشستگان را به حساب دادگستری واریز کنند و در ادامه پس از حسابرسی توسط کارشناسان میزان بدهی ها در اختیار بازنشستگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شده سهام داران کارخانه مخابرات راه دور شیراز پس از انجام امور اداری میزان طلب بازنشستگان را به حساب قوه قضائیه واریز کنند، می گوید: اما پس از گذشت دو هفته از دستور رئیس قوه قضائیه هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا می افزاید: مقرر شد در صورتی که سهامداران مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند هیئت حمایت از مصرف کنندگان، مجددا اجازه فعالیت کارخانه مخابرات راه دور شیراز را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز به دلیل سال‌ها انتظار چندان به وعده های سهامداران خوشبین نیستند، می افزاید: چندین سال است که سهامداران کارخانه با بهانه هایی مانند پرداخت بدهی مجموعه به بازنشستگان و .....به مسئولان وعده می دهند تا زمانی که میزان مطالبات بازنشستگان به حساب دادگستری واریز نشود، نمی توانیم صحبت های مطرح شده مالک کارخانه را بپذیریم.

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه مسئولان هم وعده داده‌اند تا زمانی که مطالبات بازنشستگان واریز نشود، هیچ اقدامی برای سهامداران انجام نخواهند داد، ادامه می دهد: نباید فراموش کرد میزان مبلغی که قرار شده سهامداران به حساب بازنشسته ها واریز کنند بدون احتساب دیر کرد و سود تاخیر است، اما با این حال ما همچنان منتظر واریز این مبلغ هستیم.

وی می افزاید: اگرچه برای تعیین میزان حقوق بازنشسته ها مقرر شده که یک جلسه سه جانبه برگزار کنیم، اما هنوز این اتفاق رخ نداده  و به دلیل اینکه مسئولان دادگستری و استانداری برای پرداخت مطالبات به تهران سفر کرده بودند ما همچنان منتظر دستاورد جلسه ها هستیم.

شمشیری می گوید: در دیدار با رئیس قوه قضائیه،او دستور داد  که مطالبات بازنشستگان در خارج از نوبت و در مدت یک ماه پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشسشتگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه اکنون حدود دو هفته از سفر آیت الله رئیسی به استان فارس و شیراز می گذرد، می گوید: در حال حاضر کارگران و بازنشسته ها جهت پیگیری مطالباتشان ما را زیر فشار قرار داده اند. البته هنوز سهامداران کارخانه هیچ اقدام عملی در جهت پرداخت مطالبات انجام نداده اند.

 

سهامدار به دنبال راه اندازی کارخانه آی تی آی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه حدود یک هفته گذشته جلسه سه ساعته ای  با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان، استاندار، رئیس هیئت حمایت از صنایع کشور، دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور و سهامدارعمده کارخانه و جمعی از مدیران اجرایی این استان برگزار کردیم، می گوید: طی آن  جلسه مقرر شد که مسئولان جلسه ای نیز در تهران با حضور هیئت حمایت برگزار کنند و در نهایت یک جلسه نهایی در استان برگزار کنیم.

حیدر آسیابی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه امیدواریم که کارخانه آی تی آی در مهلتی که توسط ریاست قوه قضائیه تعیین شد بازگشایی شود، ادامه می دهد: سهامداران کارخانه آی تی آی جهت راه اندازی مجدد کارخانه و پرداخت مطالبات بازنشستگان تعهداتی را داده اند که طی آن قرار شده در مرحله نخست 27 میلیارد تومان بابت مطالبات به بازنشستگان پرداخت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه بی شک برداشتن گام های سهام داران بیانگر این موضوع است که این افراد به دنبال راه اندازی کارخانه آی تی آی هستند، می گوید: اگرچه عملی شدن این وعده سهامداران موضوعی دور از انتظار نیست اما نباید فراموش کرد که تا عملیاتی شدن این موضوع در مرحله نخست باید مشکلات حقوقی رفع شود.

وی با توجه به اینکه مالک کارخانه آمادگی خود را برای راه‌اندازی و پرداخت مطالبات بازنشستگان اعلام کرده است، می افزاید: بنابراین مجموعه دادگستری فارس هم در جهت عملیاتی شدن این موضوع در حال حمایت از این افراد هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه با بیان اینکه اما نباید فراموش کرد که نمی‌توانیم پیش بینی دقیقی هم از آینده داشته باشیم، می افزاید: بی شک فردی که پذیرفته حدود 27 میلیارد تومان بدهی بازنشستگان را پرداخت کند می تواند اقدام به راه اندازی مجموعه کند، چرا که اگر مالک مجموعه بنای راه اندازی آی تی آی را نداشت به هیچ وجه مطالبات بازنشستگان را پرداخت نمی کرد.

آسیابی در ادامه با بیان اینکه مجموعه دستگاه قضایی استان جهت تضمین وعده ها، ضمانت های لازم را از مالک و سهامداران کارخانه اخذ می‌کنند می افزاید: در حال حاضر کارخانه آی تی آی در رهن بانک های ملی و .... است بنابراین بانک ها ملک کارخانه را در سال های گذشته به دلیل بدهی توقیف کرده اند و مالک کارخانه به هیچ وجه بعد از تحویل نمی تواند مجموعه را به فروش برساند.

آسیابی با اشاره به اینکه مقرر شده که مالک کارخانه در یک مهلت زمانی مشخص شده به وعده هایی مانند راه اندازی کارخانه و فعال کردن خط تولید عمل کند، می افزاید: از این رو مالک کارخانه قول داده که بعد از راه اندازی و در فاز نخست فعالیت آی تی آی، حدود 300 کارگر را به کار گیرد و در فازهای بعدی هم تعداد کارگران و خطوط تولید را افزایش دهد.

به گفته وی بی شک مجموعه آی تی آی با تضمین و نظارت کافی توسط مجموعه قضایی استان در اختیار مالک کارخانه قرار خواهد گرفت.

گزارش: محمدرضا طاهری

  • ۹۹/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">