ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بر هزینه‌های درمان و برقراری عدالت درمانی در سایه حذف دفترچه‌های کاغذی ایجاد می شود.
علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خانه ملت در مورد حذف دفترچه‌های کاغذی درمان گفت: از خرداد سال ۹۳ زمزمه حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی شنیده شد ولی تاکنون به مرحله عملیاتی شدن نرسیده بود که طی چند روز اخیر شاهد اجرای آن به صورت ملی از طرف سازمان تامین اجتماعی بودیم که به دلیل عدم توجه به زیر ساخت‌ها با شکایت‌هایی از سوی مردم همراه بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته قابل تامل اینجاست که نسخه نویسی الکترونیکی طبق بند «چ» ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه باید به مرحله اجرایی شدن می‌رسید و در برنامه بودجه سال۹۹ دولت مکلف به اجرای حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای نسخه الکترونیکی بود.

وی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی مشکلاتی نظیر ناخوانا بودن اقلام دارویی را تا حد بسیاری پایین می‌آورد و با پایان برگه‌های دفترچه‌ها یا منقضی شدن آنها دیگر نیازی به تعویض آنها نیست یعنی آرامش برای بیماران تا حدودی از این بابت تامین می‌شود از طرفی مدیریت بر هزینه و برقراری عدالت درمانی در سایه حذف دفترچه‌های کاغذی  بیمه ایجاد می‌شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: در چند روز گذشته شاهد اجرای قانون حذف دفترچه‌های کاغذی بودیم ولی به دلیل عدم همکاری دولت با سازمان تامین اجتماعی اجرای این قانون دچار مشکلات عدیده‌ای شد و به دلیل ناهماهنگی و عدم نظام ساختاری هدفمند که در سیستم اداری دولت وجود دارد باعث فاصله گیری از نتیجه این قانون مطلوب شدیم که نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرد. 

وی تاکید کرد: حذف بی‌برنامه دفترچه‌های درمانی به دلیل عدم هماهنگی بین پزشکان، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و عدم اطلاع رسانی درست و به موقع از طریق رسانه‌ها باعث ایجاد سردرگمی‌ها و نارضایتی بین مردم شده و با جلسه‌ای که با مسئولان تامین اجتماعی داشتیم قرار شد مشکلات زیر ساختی این موضوع به صورت جدی حل شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سالانه حدود ۶۰ میلیون مراجعه کننده برای تمدید و تعویض دفترچه به سازمان تامین اجتماعی داریم که اجرایی شدن درست این قانون مراجعات حضوری به این سازمان بیمه‌گر را کاهش می‌دهد، بی‌شک همکاری وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های مربوطه دیگر باعث کاهش مشکلات مردم در شرایط سخت کرونایی خواهد بود.

وی یادآورشد: برای حذف دفترچه‌های درمانی باید ابتدا پزشکان و داروخانه‌ها آگاهی و اطلاعات لازم را از چگونگی و نحوی اجرای شدن قانون و حتی نسخه نویسی آنلاین داشتند و با توجه به زیر ساخت‌هایی ایجاد شده هماهنگی بین بیمار، پزشک و داروخانه برقرار می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قبل از عملیاتی شدن قانون حذف کلی دفترچه‌های درمانی باید یک ماه به صوررت آزمون و خطا به مرحله اجرایی شدن می‌رسید و نقاط ضعف و قوت آن  مورد بررسی قرار می‌گرفت و در کنار زیرساخت‌ها تاخیر در اجرایی  این قانون از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت یکی دیگر از نقاط ضعف عملیاتی شدن این  قانون مطلوب بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">