ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد از کندی سرعت اینترنت

| چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

استاد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرعت پایین اینترنت در کشورانتقاد کرد و گفت: هم‌اکنون سرعت اینترنت (پهنای باند)حتی در مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور بسیار پایین است.

دکتر محمود نقیب زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در کشورهایی چون هند و مالزی که پیشرفته شدن و تجهیز شدن خود به اینترنت را همزمان با ما آغاز کردندامروز سرعت اینترنت مدارس بسیار بیشتر از سرعت اینترنت در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی کشور ماست.

وی برای دستیابی به اهداف دولت الکترونیک در کشور و اجرایی شدن ابلاغیه تبصره‪ ۱۳‬بر فراهم شدن زیرساخت‌ها تاکید کرد و گفت:متاسفانه زیرساخت‌هایی چون اینترنت مناسب، سرور سایت‌های اینترنتی (دیتاسنتر) در داخل کشور انجام نشده و فرهنگ‌سازی لازم هم در این رابطه صورت نگرفته است.

وی کندی انجام اموراداری به‌صورت دستی و باکاغذرابرای‌مراجعین دستگاه‌های اداری مشکل ساز خواند و اظهار داشت: صدور ابلاغیه تبصره ‪ ۱۳‬از سوی دولت بیانگر آن است که این مجموعه به ضعف این سبک کار پی برده است.

او گفت:در قالب تبصره ‪ ۱۳‬الزام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی مبنی بر ارایه خدمات در فضای الکترونیکی ابلاغ شده و آنها ملزم به‌اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن دولت الکترونیک در مدت کوتاه بدون حمایت مناسب دولت ممکن نیست، افزود: برای تحقق این امر به شکل واقعی دولت باید در کوتاه مدت حمایت لازم را از دستگاه‌های مختلف انجام دهد.

استاد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:در این راستا باید دیدگاه مدیران نیز در زمینه به‌کارگیری فناوری اطلاعات نیز تغییر یابد.

نقیب زاده اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های دولتی با ایجاد ارتباط مناسب با کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند مشکلات موجود اداری از جمله رانت خواری،پایین بودن سرعت انجام کار و هزینه بالا را با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات رفع نمایند.

  • ۸۶/۰۶/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">