ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه تبعات حمله سایبری به شهرداری تهران

| يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای شهر با اشاره به قطع شدن موقت برخی از سامانه‌های هوشمند تهران گفت: در ماه‌های اخیر سیستم‌ها قطع شده و دوباره به صورت کاغذی امور دنبال می‌شود که می‌تواند امکان فساد را فراهم کند.
به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی در دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: با شروع دوره ششم مدیریت شهری، توسعه و تشکیل کمیته شفافیت مهمترین راهبرد کمیته هوشمندسازی شهر بوده است. در برخی موارد شاهد توقف و بازگشت به عقب هستیم، به طوری که پس از حمله سایبری به شهرداری تهران برخی بخش‌ها هنوز با مشکل روبه رو هستند.

او افزود: توقع و انتظار این بود که کمیته راهبری ویژه‌ای که تشکیل شده، ساماندهی و ایجاد زمینه هوشمندسازی را دنبال کند. پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی بین سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران سالها آلوده به فساد بود و یکی از گلوگاه‌های فساد به شمار می رفت که با هماهنگی بین نهادی، بخش زیادی از مشکلات برطرف شده بود و حق بیمه به صورت سیستمی دریافت می‌شد. در ماه های اخیر سیستم‌ها قطع شده و دوباره به صورت کاغذی امور دنبال می‌شود که می‌تواند امکان فساد را فراهم کند.

صادقی با بیان اینکه هیچ یک از سازمان‌های بهره بردار مسئولیتی برای توسعه هوشمندسازی ندارند، تأکید کرد: سامانه آتش نشانی با قطعی‌های مکرر سیستمی همراه است و این بهانه‌ای برای تعطیلی کارها به شمار می‌رود. سیستم سازمان بوستان‌ها نیز با مشکل روبه رو است و نه این سازمان و نه سازمان فاوا پاسخگو نیستند. تصادفی سازی اجرای هوشمند پرونده‌ها، تکمیل سامانه نهال و حذف آرا کاغذی بارها برای توسعه سامانه‌ها تذکر داده شده اما مسئولیت پذیری در این زمینه دیده نمی شود.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره این پرسش که علت عدم تشکیل کمیته راهبری هوشمندسازی چیست؟ گفت: آنچه مسلم است این است که دستگاه‌های بهره بردار و سازمان فاوا باید کاستی‌ها را جبران کنند.

در همین راستا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در تذکری در حوزه سازمان فناوری شهرداری تهران گفت: متاسفانه سامانه‌های کمیسیون ماده ۷ که مربوط به باغات است دچار اختلالاتی شده و همین مسئله گرفتاری‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حبیب کاشانی در نشست امروز شورای شهر تاکید کرد: آنها اذعان می‌کنند که شهرداری تهران به صورت عمد این کار را کرده است تا در سال آینده عوارض بیشتری را در قالب کمیسیون ماده هفت دریافت کند.
وی تصریح کرد: بنده از شهرداری تهران خواهش می‌کنم که در یک فرصت ویژه این نواقص را برطرف کند و اگر سوء مدیریتی هم در این حوزه وجود دارد از سوی مسئولان مورد مؤاخذه قرار بگیرد.
کاشانی ادامه داد: در منطقه ۵ به صورت شبانه معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه احکام نواحی مختلف را در ارتباط با موضوع فرهنگی و اجتماعی ابلاغ کرده که جالب است که شهردار منطقه و توکلی‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از این موضوع اطلاع ندارد. سؤال ما این است مگر می‌شود معاونتی بدون اذن شهردار منطقه این کار را انجام بدهد؟!
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اخیرا آقای الفت‌پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران که خود را در سایه آقای زاکانی می‌داند و کار‌هایی انجام می‌دهد در حال آسیب زدن به شهرداری تهران است به طوری که در روز جمعه گذشته و همزمان با روز جانباز اینترنت ۲۰۰ نفر از جانبازان شهرداری تهران را قطع کرده و سوال من این است که آقای الفت‌پور این چه کار‌هایی است که شما انجام می‌دهید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">