ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان ناتو می گویند شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توئیتر نتوانسته‌اند جلوی سوءاستفاده از خود را توسط برخی کاربران مغرض بگیرند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، محققان ناتو می گویند روش های ساده‌ای برای خرید ده ها هزار لایک و اظهارنظر و غیره در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستگرام وجود دارد و از همین طریق می توان افکار عمومی را دستکاری کرد.
پژوهشگران مرکز فرماندهی استراتژیک ناتو می گویند حساب های کاربری جعلی فراوانی در شبکه های اجتماعی آمریکایی وجود دارند که از آنها برای دروغ پراکنی و انتشار اخبار جعلی استفاده می شود و مدیران این شبکه ها موفقیتی برای از کار انداختن و حذف حساب های مذکور کسب نکرده اند.
نکته جالب اینکه حتی بعد از آنکه محققان ناتو جعلی بودن برخی حساب های کاربری شبکه های اجتماعی آمریکایی را به اطلاع مدیران آنها رسانده اند، در زمینه حذف این حساب ها کاری انجام نشده و هفته ها بعد حساب های مذکور کماکان در دسترس بوده اند.
بررسی های مذکور نشان می دهد ادعاهای شبکه های اجتماعی آمریکایی در مورد مبارزه جدی با حساب های منتشرکننده اخبار جعلی صحیح نیست و آنها در این زمینه جدیت ندارند.

  • ۹۸/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">