ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد وزیر ارتباطات از شرکت های مجری IDC

| يكشنبه, ۹ بهمن ۱۳۸۴، ۰۹:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صدور سه مجوز برای ایجاد مراکز دیتاسنتر توسط بخش خصوصی، از منفعل ماندن و عدم تلاش این بخش برای ایجاد این مراکز در کشور انتقاد کرد.

محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: ایجاد مراکز دیتاسنتر برای ارایه خدمات به سایتهای ایرانی برای رهایی از تهدید کشورهای خارجی تصویب شده است.

یه گزارش فارس، بسیاری از سایتهای ایرانی که از طریق سرورهای خارجی چون آمریکایی خدمات دریافت می‌کنند با قطع همکاری و پاک شدن تمامی اطلاعات خود مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجوز ایجاد سه مرکز دیتاسنتر به بخش خصوصی داده شده است.

سلیمانی با بیان اینکه ایجاد این مراکز نیازمند سرمایه بسیاری است، اظهار داشت: وزارت ارتباطات نمی‌تواند به تنهایی این سرمایه را تامین کند و بانک‌ها نیز باید در این رابطه فعال باشند.

وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: این وزارتخانه تا حدودی می‌تواند از طریق ارایه و پرداخت وام به بخش خصوصی کمک کند. ولی این وام‌ها نیز پاسخگوی ایجاد مراکز دیتاسنتر در کشور نیست.

وی با انتقاد از عدم تمایل و رغبت شرکتهایی که مجوز ایجاد دیتاسنتر را دریافت کرده‌اند برای فعالیت در این زمینه گفت: ما از این شرکتها راضی نیستیم و از خود تلاش زیادی نشان نمی‌دهند.

  • ۸۴/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">