ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور از افزایش ولنگاری و بی بند باری در فضای مجازی و انفعال برخی از دستگاه‌ها در زمینه مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور در هشتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان این که در مسائل اجتماعی شناسایی علت ها و برخورد با ریشه ها اهمیت بسیاری دارد گفت: باید با مظاهر آسیب‌های اجتماعی برخورد شود، به طور مثال اگر در حوزه اعتیاد، معتادان متجاهر را مشاهده می‌کنیم؛ باید آنها را جمع آوری کرد، چرا که به غیر از بحث ظاهر جامعه، اعتیاد ارتکاب جرم را نیز دامن می‌زند، بنابراین باید به آسیب‌های اجتماعی از همه مظاهر نگاه کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که نقش اساسی در حوزه فرهنگ دارند؛ باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند، گفت:‌ در این رابطه باید جریان‌سازی مناسبی انجام شود تا همکاری اجتماعی مردم  به نتیجه برسد، البته دستگاه‌ها باید فعالیت‌های مناسب و با برنامه‌ای تدوین کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها از جمله خیریه‌ها، انجمن‌ها و هیئات مذهبی باید پای کار بیایند و ظرفیت خود را برای فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار ببندند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در زمینه مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ای تدوین نکرده‌اند یا برنامه‌ای به ما نداده‌اند تا ما آنها را به رئیس جمهور و مقام معظم رهبری ارائه دهیم.

وزیر کشور  با بیان اینکه دستگاه‌ها باید ظرف دو هفته آینده برنامه شش ماهه خود را در زمینه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ما ارائه دهند، بیان کرد: برنامه‌هایی مورد پشتیبانی مالی قرار خواهند گرفت که فوق‌العاده و ملموس باشند.

رحمانی فضلی در ادامه  به اهمیت موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به بحث فضای مجازی اشاره داشتند و در حال حاضر در فضای مجازی شاهد انحرافات اخلاقی و تهمت‌های سیاسی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: همه آبروی خود را در خیابان‌ها در دست‌شان گرفته‌اند و هر کسی از دهانش چیزی بیرون می‌آید، انعکاس می‌دهد. ولنگاری و بی‌بندوباری در فضای مجازی زیاد شده که در این زمینه برخوردهای جدی باید صورت بگیرد. در حال حاضر احترام، سوابق و آبروها به بازی گرفته شده و با صحبت‌هایی که در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود، شخصیت‌ها را لوث می‌کنند و مردم هم می‌گویند ما اختیار خود را به این آقایان داده‌ایم، بنابراین در این شرایط است که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از بین می‌رود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه و دادستان باید به موضوع فضای مجازی ورود کنند، گفت: حتی در این زمینه لازم نیست که ما چیزی بگوییم و اقدامات لازم باید در این زمینه صورت بگیرد؛ حریم اخلاق، اعتبار و آبرو جزو خطوط قرمز ماست.

  • ۹۵/۰۹/۰۶

وزارت کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">