ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تیک تاک با این ادعا که چین از داده های آمریکایی این شبکه اجتماعی استفاده می کند، ذخیره سازی و پشتیبانی از آنها را از چین به آمریکا منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از آی‌ای، پس از نگرانی‌ها مبنی بر اینکه رابط چینی تیک تاک می‌تواند خطراتی برای داده های کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی ایجاد کند، این شرکت داده‌های کاربران آمریکایی خود را به پلتفرم ابری اوراکل منتقل کرد.

رولاند کلوتیر، مدیر ارشد امنیت اطلاعات تیک تاک گفت: بیش از یک سال است که ما با اوراکل روی چندین اقدام برای محافظت بهتر از برنامه، سیستم ها و امنیت داده های کاربران آمریکایی کار می کنیم. اکنون به نقطه عطف مهمی در این مذاکرات رسیده ایم و فضای ذخیره سازی پیش فرض داده های کاربران را تغییر دادیم. امروز ۱۰۰ درصد ترافیک کاربران به این زیرساخت ابری هدایت می شود. البته همچنان از مراکز داده ایالات متحده و سنگاپور برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده می کنیم.

این تصمیم پس از افشای صوت جلسات داخلی تیک تاک گرفته شد. در این صوت ادعا شده کارمندان ByteDance در چین به اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی این پلتفرم دسترسی داشته‌اند. با این حال، این شبکه اجتماعی ادعا کرده که هرگز اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار مقامات چینی قرار نداده و در صورت درخواست چینی ها نیز هرگز این کار را نخواهد کرد.

تیک تاک گفته که مدت‌هاست اطلاعات کاربران ایالات متحده را در مراکز داده خودش در این کشور و سنگاپور نگهداری می کند که شامل کنترل‌های ایمنی فیزیکی و مجازی مانند فایروال‌ها و فناوری‌های تشخیص نفوذ است. از این مراکز برای نگهداری مکان‌های ذخیره‌سازی داده‌های پشتیبان برای محافظت در برابر اقداماتی که ممکن است داده‌های کاربر را تهدید کند، استفاده می‌شود.

با این حال، اکنون این شرکت گفته است که در حال همکاری نزدیک با اوراکل برای توسعه پروتکل های مدیریت داده است و این سیستم به منظور حفاظت از اطلاعات،‌ آنها را بازرسی و مدیریت خواهد کرد.

  • ۰۱/۰۳/۲۹

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">