ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اوکراین عضو مرکز دفاع سایبری ناتو شد

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت خارجه اوکراین سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور بطور رسمی به «مرکز عالی همکاری دفاع سایبری» ناتو ملحق شد.
به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه در توئیتی نوشت: امروز پرچم ملی اوکراین در این مرکز برافراشته شد و الحاق کی‌یف رسمیت یافت.

مقر مرکز عالی همکاری دفاع سایبری ناتو در تالین پایتخت استونی قرار دارد. وزارت خارجه اوکراین از استونی بخاطر حمایت از عضویت کی‌یف در این مرکز قدردانی کرد.

مرکز عالی همکاری دفاع سایبری ناتو سال ۲۰۰۸ یعنی چهار سال بعد از عضویت استونی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ایجاد شد و ۴۰ عضو دارد.

این مرکز کمک‌ها و تخصص‌های لازم در زمینه دفاع سایبری در حوزه‌های فناوری، راهبردی، عملیاتی و حقوقی در اختیار اعضای ناتو و غیرناتو قرار می‌دهد.

عضویت کی‌یف در این مرکز در حالی است اوکراین خواهان پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپاست. اما اعضای این پیمان نظامی درباره پذیریش عضویت این کشور اختلافات زیادی با یکدیگر دارند.

روزنامه وال استریت ژورنال یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سران ناتو در نشست آینده خود با ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین موافقت می‌کنند اما این کشور را نامزد عضویت در این سازمان نظامی نخواهند کرد.

آلمان اصلی‌ترین مخالف عضویت اوکراین در ناتو است زیرا برلین معتقد است کشوری که درگیر یک جنگ تمام‌عیار با یک قدرت هسته‌ای شده، نامزد خوبی برای عضویت در ناتو نیست.

نشست آتی سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی در ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

  • ۰۲/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">