ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در گزارش جدید شرکت «گلس دور» از بهترین شرکت های جهان برای کارکردن، شرکت های فیس بوک، گوگل و اپل با کاهش رده بندی روبرو شده اند و هیچ کدام از آنها جزو ۱۰ شرکت برتر جهان برای اشتغال نبودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک و گوگل زمانی از بهترین شرکت های دنیا برای کارکردن به شمار می رفتند. آنها با انبوه مزایا، پاداش و دستمزدهای بالا کارمندان بسیاری را به خود جلب می کردند. اما اکنون به نظر می رسد زرق و برق این شرکت ها از بین رفته است.

طبق رده بندی سالانه شرکت «گلس دور»( Glassdoor)که به تازگی منتشر شده، در فهرست ۱۰ شرکت برتر دنیا برای کارکردن دیگر اثری از شرکت های بزرگ سیلیکون ولی وجود ندارد. اکنون در صدر فهرست «گلس دور» شرکت HubSpot ( فعال در حوزه نرم افزار ابر حسابرسی) به عنوان برترین مکان دنیا برای کارکردن قرار گرفته است.

فیس بوک طی ۱۰ سال گذشته ۳ بار صدر نشین این فهرست بود. اما در رده بندی جدید در رتبه ۲۳ قرار گرفته است. حال آنکه این شرکت سال گذشته در رده هفتم فهرست  «گلس دور» قرار داشت.

گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان بهترین شرکت برای کار کردن و در صدر فهرست «گلس دور» قرار داشت. این شرکت طی ۸ سال قبل از آن نیز جزو ۱۰ مکان برتر برای کارکردن در جهان بود. اما این شرکت امسال در رده ۱۱ قرار گرفته است.

اپل نیز که زمانی که جزو ۲۵ شرکت برتر برای کارکردن در سراسر جهان در فهرست «گلس دور» بود اکنون در رده ۸۴ قرار گرفته است. آمازون نیز به دلیل جنجال های مربوط به فرهنگ کاری برای دوازدهمین سال متوالی در فهرست «گلس دور» گنجانده نشده است.

اما در این میان مایکروسافت که سال گذشته در رده ۳۴ بهترین شرکت برای کارکردن قرار داشت در رده بندی سال جاری «گلس دور» به رده ۲۱ ارتقا یافته است.

رده بندی سالانه «گلس دور» براساس اظهار نظر و بررسی های کارمندان درباره موضوعاتی مانند پاداش، مزایا، فرهنگ کاری و مدیریت ارشد انجام می شود. در سال جاری بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری از جمله فیس بوک و گوگل به دلیل موضوعات مختلفی از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته اند.

  • ۹۸/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">