ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماینده قزوین در مجلس گفت: با راه اندازی سامانه ناظرین در مجلس، نمایندگان بعد از هر جلسه ای که با مسئولان کشوری برگزار می کنند، گزارش عملکرد خود را در این سامانه ثبت می نمایند.

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حدود ۳۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی در طی سال های ۹۹ تا آخر ۱۴۰۱ که بیشتر آن ها در زمینه های قانون های جهش تولید دانش بنیان، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن و اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو بانکداری اسلامی و ... بود، اظهار کرد: انتظار داریم دولت در اجرایی کردن مصوبات قوانین مجلس یازدهم بیشترین تلاش را انجام داده و نظارت میدانی برای اجرا داشته باشد.

وی افزود: با اتفاقات خوبی که در سایه حضور گسترده مردم در صحنه، وحدت ۳ قوه و دیپلماسی خوب پارلمانی و‌ روابط دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها رخ داده، فضای بین المللی تسلیم اراده پولادین ملت ایران شده و روابط ایران با دنیا به ویژه کشورهایی که در آوردگاه اقتصادی برای کشورمان می توانند مفید باشند، بهتر شده و با مدیریت بازار ارز، روزهای بهتری را پیش رو خواهیم داشت.

نماینده قزوین، آبیک و البرز مهار تورم از طریق تنظیم بازار، ایجاد کالابرگ های الکترونیکی، سیستم های جدید عرضه مستقیم کالاها به ویژه کالاهای اساسی، فروش مستقیم بدون واسطه و کنترل نقدینگی در بازار ارز توسط بانک مرکزی را امکان پذیر دانست و تصریح کرد: با طرح های جدید و خلاقانه در حوزه اقتصادی، حمایت از صنایع کوچک و خانگی و هموارسازی مسیر اشتغال و سرمایه گذاری می‌توان در مهار تورم و رشد تولید گام برداشت.

محمدبیگی افزود: مجلس شورای اسلامی هم ادامه فرایند تقنینی مبنی بر تقویت زیر ساخت های قوانین اقتصادی و پشتیبانی بودجه ای و قانونی را در زمینه مهار تورم و رشد تولید دنبال خواهد کرد که با توجه به شعار مقام معظم رهبری، وظیفه مجلس بیش از پیش سنگین تر شده و اقدامات نظارتی مجلس قوی تر می شود، همچنین مطالبه مجلس به معنای واقعی از مسئولان و وزرا صورت می گیرد و از ابزارهای نظارتی به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی هوشمند سازی، توانمند سازی، کارآمد سازی و شفاف سازی را از اهداف مجلس یازدهم ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «مهار تورم، رشد تولید» ایجاد سامانه های شفاف نظارتی از اهمیت خاصی برخوردار است و از دولت درخواست کرده ایم با برپایی دولت الکترونیک تمام معاهدات، مراودات، محاسبات و عملکرد وزارت خانه ها را شفاف کند و به شکل آماری، اطلاعات فصلی یا هر ۶ ماه یکبار طبق قانون در سامانه های نظارتی قرار داده شود که منجر به تصمیم گیری صحیح در بودجه های سنواتی و برنامه های توسعه می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با راه اندازی سامانه ناظرین در مجلس، هر نماینده که عضو ناظر است بعد از جلساتی که در کشور در زمینه موضوعی با مسئولان استانی و وزرا برگزار می کند، معمولاً گزارش عملکرد را در سامانه ناظرین ثبت می نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">