ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوب سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
فناوران – در این آیین‌نامه مشروح بخش‌هایی نیز به تعیین محدودیت‌ها و الزاماتی برای فعالیت مجازی دانشجویان پرداخته شده است که این موارد عبارتند از:
ماده ۳۲: تخلفات رایانه ای و مخابراتی و مجازی؛ درصورت ارتکاب هر یک از تخلفات در فضای مجازی از قبیل هک کردن، ویروسی کردن، سابوتاژ رایانه ای (تغییر، محو، متوقف سازی و..).، تخریب رایانه (نرم افزاری یا سخت افزاری) از طریق نفوذ به سیستم، جاسوسی کردن و دستیابی غیرمجاز به اطلاعات، ضبط صدا یا تصویربرداری‌های بدون مجوز یا انتشار آنها، فروش، افشا یا انتشار اسناد، اطلاعات یا داده‌های مربوط به دانشگاه، وارد شدن به حریم خصوصی افراد در فضای وب یا استفاده ابزاری یا سوء استفاده از اطلاعات، تصاویر یا محصولات صوتی و تصویری صفحات شخصی افراد حقیقی یا حقوقی (اعم از اخاذی، افشا، انتشار، ... یا تهدید به اقدام در این موارد یا موارد مشابه) شنود غیرقانونی، تهیه سایت‌ها و وبلاگ‌های غیراخلاقی و ضدامنیت ملی، تهدید و هتک حرمت اشخاص، اهانت به مقدسات دینی، نفوذ به سایت‌های دولتی، ارسال ایمیل‌های مخرب، ایجاد دسترسی غیرمجاز یا اخلال در سطح دسترسی افراد، بارگذاری، دانلود یا انتشار موضوعات غیراخلاقی و کلیه جرایم عمومی‌در فضای وب، متخلف به تناسب تخلف، به یکی از تنبیهات بندهای ۳ تا ۱۸ محکوم می‌شود.
تبصره ۱: درصورتیکه تخلف تکرار شود یا دارای ابعاد گسترده ای باشد به نسبت سطح تأثیر تخلف، تنبیهات تا بند ۱۹ قابل تشدید است.
تبصره ۲: تشکیل کلیه گروه‌های مجازی دانشجویی با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر نیاز به مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دارد. تشکل‌ها و مجموعه‌های رسمی‌تابع قوانین مربوطه هستند. ایجاد کانال یا گروه غیر مجاز مشمول تنبیهات بند ۸ تا ۱۹ خواهد شد.
تبصره ۳: در صورت تولید، انتشار و بازنشر محتوایی که مصداق تخلفات اشاره شده در این شیوه نامه در گروه یا کانال متخلف، مشمول تنبیهات بند ۶ تا ۱۹ به تناسب تخلف می‌شود.
تبصره ۴: در صورت هرگونه استفاده غیر مجاز از عنوان، آرم و عناوین مشابه مرتبط با دانشگاه، دانشجو مشمول تنبیهات بند ۱ تا ۶ (به جز بند ۵) می‌شود. در صورتی که تخلف این بند مصداق عناوین دیگر تخلفات این شیوه نامه شود، فرد به مجازات اشد محکوم می‌شود.
تبصره ۵: تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی که مشمول عناوین این شیوه نامه در فضای حقیقی باشند بر اساس همان ماده مرتبط با فضای حقیقی باید رسیدگی شود.
تبصره ۶: کلیه شبکه‌ها، نرم افزارها و سکوهای مجازی که قابلیت دسترسی عام دارند حریم عمومی‌محسوب می‌شود. تشخیص مصداق حریم خصوصی در رابطه با گزارشات واصله بر عهده کمیته انضباطی دانشگاه است.
تبصره ۷: هر گونه عضویت با هدف ارتباط و تبادل در کلیه شبکه‌ها، نرم افزارها و سکوهای مجازی گروه‌های غیر قانونی مشمول تنبیهات بندهای ۴ تا ۹ (به جز بند ۵) می‌شود.
ماده ۳۴: تقلب در فعالیت‌های پژوهشی؛ در صورت ارتکاب هر نوع تخلف پژوهشی مانند سرقت، اجاره یا داده سازی علمی، عدم تعهد و مسوولیت نسبت به ذینفعان در امور پژوهشی، عدم رعایت حقوق آزمودنی‌ها، عدم استفاده درست از منابع، انتشار غیر واقعی، مجدد، همپوشان و تکه ای از قبیل معرفی نویسندگان یا داوران غیرواقعی و ساخت و استفاده از پست الکترونیک جعلی برای داوری غیرواقعی مقالات توسط خود دانشجو و نظایر آن متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ۸ تا ۱۷ محکوم و در صورت تکرار یا محکومیت درمراجع قضایی تنبیه تا بند ۱۹ قابل تشدید است.
ماده ۳۵: تقلب در تهیه آثار علمی ‌و استفاده از آثار متقلبانه؛ تهیه، عرضه و یا واگذاری آثاری از قبیل رساله، پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، گزارش یا سایر آثار مکتوب و یا ضبط شده پژوهشی-علمی‌و یا هنری اعم از الکترونیکی توسط دانشجو به قصد انتفاع و یا به عنوان حرفه یا شغل، با هدف ارایه کل اثر یا بخشی از آن توسط دیگری و یا دانشجو به عنوان خود، جرم بوده و متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ۱۵ تا ۱۹ و تنبیه بند ۲۰ محکوم می‌شود.
ماده ۴۱: هواداری یا تبلیغ به نفع گروهک‌ها و مکاتب الحادی؛ درصورتیکه فعالیت و تبلیغ (در فضای حقیقی یا مجازی) به نفع گروهک‌های محارب و معاند نظام جمهوری اسلامی‌ایران یا گروه‌های غیرقانونی منحله که به موجب احکام قضایی یا اعلام مراجع امنیتی، معاند نظام جمهوری اسلامی‌ایران تشخیص داده شده باشند، متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ۶ تا ۱۹ محکوم می‌شود.
ماده ۴۳: توهین به شعائر و مقدسات اسلامی‌یا ملی، ادیان رسمی‌کشور یا ارتکاب اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامی‌(مانند فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک به طور شفاهی یا کتبی، از طریق شعارنویسی، پخش اعلامیه و فضای مجازی و ... )؛ متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ۶ تا ۱۱ محکوم می‌شود.
ماده ۵۶: شرکت در جلسه نامشروع؛ جلسه نامشروع عبارت است از گردهم آمدن گروهی به قصد انجام اعمالی که شرع اسلام آن را نفی کرده و جایز نمی‌داند مانند مهمانی‌های نامتعارف (پارتی و ... )؛ متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ۲ تا ۹ (به جز بند ۵) محکوم می‌شود و در صورت تکرار، تنبیهات تا بند ۱۷ قابل تشدید است.

  • ۰۱/۰۹/۰۸

وزارت علوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">