ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران ۴۰ میلیون گیمر دارد

| دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ۴۰ میلیون گیمر در ایران فعال هستند که در هفته ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند.

به گزارش ایرنا سجاد مقدم گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون گیمر در کشور داریم که هر هفته بیش از ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازیهای رایانه‌ای می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای گوی سبقت را از حوزه‌هایی مانند سینما و مطبوعات ربوده است، گفت: مخاطبان سینما بین ۱۳ تا ۱۷ میلیون نفر است و این افراد سالانه سه بار در سینماها حضور یافته و فیلم سینمایی می بینند این در حالی است که ۴۰ میلیون نفر هر هفته ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی رایانه ای می‌کنند. با وجود این حجم استقبال از بازی‌های یارانه‌ای و روند رو به گسترش آن در جامعه، توجه به این صنعت در مقایسه با سینما و مطبوعات کمتر است.

مسئول روابط بین المللی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر گیمر در دنیا فعال هستند، گفت: امروز دیگر بازی‌های رایانه ای صرفا به عنوان یک تفریح نیست بلکه یک رسانه مهم  و اثر گذار است که استکبار به صورت جدی برای پیگیری از این ابزار برای اهداف هژمونیک خود  استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بازه سنی افرادی  که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که عمده این افراد بین ۱۵ تا ۲۲ سال سن دارند و ۷۰ درصد مخاطبین بازیهای رایانه ای هم در این بازه سنی قرار دارند.

مقدم با اشاره به روند ایجاد بنیاد ملی بازی‌های یارانه ای گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سال ۱۳۸۷ طبق دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد که در قالب چهار معاونت  برنامه ها و اهداف خود را پیگیری می‌کند.

 وی حمایت از بازی سازان یارانه ای را یکی از اهداف این بنیاد ذکر کرد و گفت: در این راستا معاونت حمایت بنیاد با حمایت‌های مالی و ارائه مشوق‌های تبلیغاتی از بازی سازان بازیهایی رایانه ای حمایت می‌کند علاوه بر  این بنیاد هنرجویان بازی سازان رایانه ای را هم آموزش می‌دهد.

مسئول  روابط بین الملل بنیاد ملی بازیهایی یارانه ای خاطرنشان کرد: معاونت نظارت که از همان تشکیل  بنیاد هم شکل گرفته  است،  بر فرایند تولید وساخت بازی‌های رایانه‌ای نظارت محتوایی داشته و بازیهای غیر مجاز را جمع آوری می‌کند.

مقدم  با بیان اینکه در حال حاضر هفت رده بندی سنی برای بازی‌های رایانه ای در دنیا وجود دارد، در این معاونت بنیاد اقدام به ایجاد یک رده بندی سنی تحت عنوان "اسرا" کرده که در کشورهای اسلامی و منطقه پیشتاز این عرصه محسوب می شود.

وی یادآورشد: علاوه براین بنیادملی بازی‌های رایانه ای ایجاد بازی و تفریح رایانه ای هلال را در دستور کار قرار داده است که طبق این برنامه بازیهایی طبق استانداردهای اسلامی و فرهنگی بومی ساخته می‌شود.

مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازی‌های یارانه ای خاطرنشان کرد: دو هزار ۷۰۰ استاد و کارشناس در سه حوزه  روانشناسی، اسلام شناسی و جامعه شناسی هشت مولفه برای بازی‌های هلال طراحی کرده اند که از جمله این فاکتورها می‌توان به میزان  خشونت، مواد مخدر،  موضوعات جنسی، هنجارشکنی فرهنگی اشاره کرد.

 وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ساخت بازیهای رایانه ای مانند جام قهرمانان، فرمانده مقاومت،مختار و سفیرعشق خبر داد و بر لزوم حمایت رسانه ای برای توسعه و ترویج این بازیها در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

مقدم از برنامه ریزی برای برگزاری بازی جام قهرمانان بازی‌های رایانه ای در شش استان خبر داد و گفت:  این مسابقات در ۶ استان تهران، اردبیل،  خوزستان، مازندران،  قزوین و خراسان رضوی از ۱۹ تا ۲۵ آبان  ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط اجتماعی بین کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: در این مسابقات مسابقه فیفا۲۰۲۲ که از پرمخاطب‌ترین بازی‌های رایانه ای است بین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای گفت: این رویداد ورزشی  سه روزه خواهد بود و مراسم اختتامیه آن در استان اردبیل در مجموعه فدک برگزار خواهد شد و در این مسابقات از ظرفیت‌های پارگ علم و فناوری هم استفاده خواهیم کرد.

 مقدم گفت: این بازی‌ها به شکل افلاین در گیم نتها برگزار خواهد شد و مخاطبین بعد از ثبت نام در سایت به صورت هوشمند از زمان و مکان مسابقه  مطلع خواهند شد در نهایت سه نفر برگزیده در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">