ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایمیل، منشا آلودگی های سازمانی است

| يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۸۷، ۰۱:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - نامه های الکترونیک به دلیل ماهیت شخصی و محرمانه خود و نیز به دلیل عدم کنترل سخت گیرانه، ‌با عبور از سیاست های امنیتی، شبکه های بزرگ سازمانی را با تهدیدهای عمده و کاهش شدید منابع عملیاتی مواجه می کنند.

جدیدترین بررسی های یک مؤسسه امنیتی نشان می دهد که طی سه ماه گذشته، تنها 6 درصد از کل نامه های الکترونیک وارد شده به درون شرکت ها و سازمان های بزرگ محتوای ارزشمند و قابل پیگیری داشته اند.

شرکت امنیتی Panda Security در این بررسی ها، نتایج جالب توجهی را بدست آورده است که با توجه به آن، نامه های دوستانه، ‌پیغام های شخصی کارکنان و نیز هرزنامه ها، ‌بیش از 94 درصد از کل نامه های موجود در صندوق های سازمانی پست لکترونیک را تشکیل می دهند.

بنا بر اعلام این مرکز امنیتی و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ابزار امنیتی Panda TrustLayer Mail، نزدیک به دو درصد از کل نامه های سازمانی، ‌با هدف ایجاد مستقیم آلودگی و اجرای حملات مخرب، به مراکز بزرگ اداری و تجاری فرستاده می شوند که در صورت بی احتیاطی کارکنان متصل به شبکه های گسترده و نیز ضعف سیاست های امنیتی، موجب بروز مشکلات جدی و خسارت های قابل توجه می گردند.

علاوه بر این، روزانه بیش از 330 هزار رایانه سازمانی با آلوده شدن به کدهای مخرب Bot و قرار گرفتن در شبکه های زنجیره ای \"بات نت\"، خود به ارسال کننده فعال هرزنامه تبدیل می شوند.

پاندا گزارش داده است که معرفی داروهای افزایش میل جنسی خود به تنهایی عنوان 23 درصد از کل هرزنامه های جهان را به خود اختصاص داده و پس از آن داروهای متفرقه، وام های بانکی و کالاهای ارزان قیمت مهمترین موضوعات مورد توجه هرزنامه نویسان بوده است.

کارشناسان امنیتی بر این عقیده اند که هرچند ابزار و سیاست های نسبتاً مؤثری برای کنترل و مدیریت صندوق های پست الکترونیک وجود دارد؛ اما با این حال این صندوق ها به عنوان مهمترین و بزرگترین حفره امنیتی در شبکه های گسترده، باید مورد نظارت دقیق و دائم مدیران شبکه قرار داشته باشند.

کلیه مدیران شبکه های محلی و گسترده، می توانند برای ارزیابی امنیت در صندوق های سازمانی پست الکترونیک به آدرس http://www.pandasecurity.com/enterprise/solutions/trustlayer/ مراجعه فرمایند.
منبع خبر: Panda Security Press Room

  • ۸۷/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">