ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت غیرقابل هک امکان‌پذیر است؟

| سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا - وزارت انرژی آمریکا سند راه‌اندازی اینترنت کوانتومی ملی این کشور را که دارای سرعت بسیار زیاد بوده و غیرقابل هک است، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ساینس، این سند دربرگیرنده چهار حوزه تحقیقاتی است که برای راه‌اندازی این فناوری، باید در اولویت قرار بگیرند.

این حوزه‌های تحقیقاتی شامل تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای اینترنت کوانتومی، طراحی و تولید تجهیزات شبکه سازی اینترنت کوانتومی، فناوری‌های تکرار، سوییچینگ و مسیریابی برای درهم تنیدگی کوانتومی و فناوری‌های لازم برای اشکال زدایی شبکه های کوانتومی هستند.
بر اساس این سند پنج هدف میانی در مسیر دستیابی به اینترنت کوانتومی ملی در آمریکا تعریف شده است. اولین هدف میانی، اطمینان از امکان راه‌اندازی این فناوری روی شبکه‌های فیبری است. هدف دوم، توزیع فوتون‌های درهم تنیده در پایگاه‌های موجود در یک شهر است. هدف بعدی راه‌اندازی شبکه های ذخیره سازی کوانتومی در بین دو شهر است. هدف چهارم استفاده از تکرارکننده‌های کوانتومی برای تشدید سیگنال در یک ایالت است. آخرین هدف نیز راه‌اندازی یک زیرساخت عملیاتی بین لابراتوارها، دانشگاه‌ها و صنایع است.
پیشرفت به سوی اینترنت کوانتومی در حال افزایش است. ماهواره Micius کشور چین جنبه‌های مختلف این فناوری را نشان داده است. این ماهواره بیشترین رکورد درهم‌تنیدگی کوانتومی را به خود اختصاص داده و توانسته است با استفاده از این فناوری اطلاعات را از فاصله هزار و ۲۰۰ کیلومتری مخابره کند. اکنون دولت آمریکا نیز سند راه اندازی اینترنت کوانتومی ملی را تدوین کرده و حتی روند کار را نیز شروع کرده است.
این سند به صورت آنلاین در وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است.

  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">