ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت مانع کند ذهنی پیرها می‌شود

| جمعه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

نتیجه مطالعات جدید نشان می‌دهد استفاده از اینترنت در کهنسالی موجب جلوگیری از ناکارآمدی‌های مغز (کند ذهنی) می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی تی آر تی عربی، در میان هشدار‌های متعدد برای پرهیز از تمرکز بیش از حد به شبکه‌های عنکبوتی، نتیجه مطالعه‌ای در آمریکا کهنسالان را به استفاده بیشتر از اینترنت به عنوان راهکاری برای حمایت از حافظه در دوران پیری تشویق می‌کند.
به موجب این مطالعه افراد مسنی که به صورت منظم از اینترنت استفاده می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به کند ذهنی و مشکلات ناشی از زوال عقل هستند.
این مطالعه که نتیجه آن در نشریه جمعیت پزشکی کهنسالان آمریکا منتشر شد نتیجه هشت سال آزمایش و تحقیق بر روی افرادی در سنین ۵۰ تا ۶۵ سال است.
البته در این مطالعه ارتباط دقیق میان استفاده از اینترنت و سلامتی مغز اثبات نشد، اما در آن آمده است استفاده از اینترنت در افزایش یافته‌های شناختی و حفاظت از این یافته‌ها اثر بخش است و این می‌تواند زیان ناشی از کهنسالی بر مغز را جبران کند به همین دلیل میزان ابتلا به کند ذهنی را کاهش می‌دهد.
متخصصان می‌گویند تقویت روابط کهنسالان با دیگران و فاصله گرفتن آنان از تنهایی و انزوای در زندگی، از موارد مثبت به کارگیری اینترنت است ضمن اینکه با استفاده از اینترنت اطلاعات و مهارت‌های جدیدی را می‌آموزند که این موارد انگیزه‌ای برای فعالیت بیشتر مغز است تا روند ابتلا به خرفتی کاهش یابد.
آنچه پیداست اینکه این مطالعه فرصتی برای ارتباط بیشتر میان پدر بزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها با فرزندان و نوه‌ها را فراهم می‌سازد و همین ارتباط فضای بهتری را برای سلامتی دو طرف به وجود می‌آورد.

  • ۰۲/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">