ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باران ارتباطات جیرفت را قطع کرد

| چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۰۷:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

بارش باران این نعمت الهی با اینکه برای کشاورزی و سایر بخش‌ها در جنوب کرمان برکات بسیار دارد اما همزمان برخی دردسرها همچون سیلاب و آبگرفتگی نیز در پی دارد که به فهرست این تبعات باید قطع تلفن ثابت و اینترنت برخی از مشترکان را در جیرفت هم اضافه کرد.
به گزارش ایرنا،  کمبود امکانات و کاستی ها در جنوب استان کرمان بارها مطرح شده است به شکلی که گاه برخی از آنها در مقابل مشکلات بزرگ تر دیده نمی شوند؛ به عنوان مثال کهنگی برخی سیم ها و زیرساخت های مخابراتی در این منطقه موجب می شود بعد از بارندگی برخی از شماره‌های تلفن ثابت قطع شود.

وصل مجدد تلفن ثابت و رفع اختلال در اینترنت بعد از بارندگی ها گاه تا یک روز طول می کشد و مشخص نیست چرا مشکل تا به این حد جدی است که زمان وصل خطوط طولانی می شود.

مساله دیگر که در این بین بر مشکل افزوده انکار برخی مسئولان مخابراتی در مورد جدی و زیرساختی بودن مشکل است؛ نبود شفافیت این مجموعه به شکلی است که مساله را با رسانه ها هم در میان نمی گذارند.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گرفتن آمار تعداد خطوط قطع شده و علل اصلی این مشکل در مصاحبه با رییس اداره مخابرات جیرفت به نتیجه نرسید هرچند اسفندیاری به فرسودگی کابل های هوایی هم اشاره ای کرد اما منکر گستردگی محدوده قطعی ها شد.

این درحالی است که مخابرات می تواند هم از نظر فنی از قطع بودن تعداد دقیق خطوط مطلع شود و هم از طریق تماس های مشترکان به شماره اطلاع رسانی خرابی تلفن، محدوده قطعی را تخمین بزند.

دلیل این رویکرد در اطلاع رسانی اداره مخابرات جیرفت مشخص نیست اما حتا اگر محدوده قطعی زیاد نباشد هم شائبه گسترده بودن آن را بیشتر می کند.

البته مدیر مخابرات منطقه کرمان در این باره به ایرنا گفت: برخی از کابل های قدیمی که عمر آنها به ۳۰ تا ۴۰ سال می رسد هنوز استفاده می شود و ممکن است بعد از باران مشکلاتی را ایجاد کند یا آب وارد برخی از مفصل های ارتباطی شود.

حسن آذری نصرآباد هم البته آمار دقیقی از تعداد خطوطی که دچار مشکل شده اند ارائه نکرد و افزود: تعویض این خطوط مسی به‌صرفه نیست و باید با فیبر نوری تعویض شوند.

وی اضافه کرد: ایجاد خطوط کافوی نوری در یکی از مراکز شهر جیرفت آغاز شده است اما اینک( در زمان مصاحبه) از پیشرفت دقیق آن اطلاعی ندارم.

البته همه از فیبر نوری استقبال می کنند اما مساله این است که هزینه بالای فیبر نوری اجرایی شدن آن و بهره مندی کل شهر از این امکان را به رویایی چند ساله تبدیل می کند بنابراین از مخابرات انتظار می رود برای رفع مشکل در کوتاه مدت هم فکری بکند.

  • ۰۱/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">