ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار داغ تبلیغات اینترنتی دروغین

| شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در این روز‌های کرونایی مراقب افراد سودجویی که با استفاده از برنامه‌های خرید آنلاین در فضای مجازی با جعل هویت فروشگاه‌های معتبر کلاهبرداری می‌کنند، باشید.
براساس اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داوود معظمی گودرزی" گفت: با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی و به طبع آن افزایش تبلیغات و معرفی محصولات و کالا‌ها و خدمات در این فضا توسط شرکت‌ها، تولید کنندگان و... باعث شده که برخی افراد سودجو از این بستر و موقعیت سوء استفاده کرده و با ارائه کالا‌ها و یا خدمات ارزان قیمت و با تبلیغات گسترده و جعلی اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان را سرقت و کلاهبرداری کنند.

وی افزود: متاسفانه در این روز‌های کرونایی که مردم بیشتر راغب هستند از خدمات فضای مجازی بدون حضور در اماکن و فروشگاه‌ها برای تامین اقلام مورد نیاز خود استفاده کنند، شاهد سوء استفاده بیشتر این افراد از طریق آگهی‌های دروغین واپلیکیشن‌های حاوی بدافزار و جاسوس افزار هستیم.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: ما با افزایش تبلیغات فروشگاه‌ها در سطح شهر تهران و محله‌هایی که در شرایط کرونا در حال تبلیغ خرید کردن آنلاین به مردم هستند مواجه شده ایم و در این خصوص اپلیکیشن‌های زیادی تولید شده است که این اپلیکیشن‌ها می‌تواند بدافزار یا جاسوس افزار داشته باشد.

وی ادامه داد:ضمن آنکه بسیار از این دست تبلیغات می‌تواند با سرقت هویت یک فروشگاه معروف در یک محله از شهر تهران باشد که شهروندان را فریب می‌دهد.

این مقام انتظامی بیان داشت: هموطنان توجه کنند بیشتر اجناس تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، از کیفیت لازم برخوردار نبوده و یا با تبلیغ اعلام شده منطبق نیست؛ افراد با پرداخت پول زیاد، کالای بی‌کیفیت دریافت می‌کنند لذا شهروندان در صورت امکان از شبکه‌های اجتماعی خرید ننموده و از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و معتبر خرید خود را انجام دهند.

  • ۹۹/۰۳/۱۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">