ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازی همستر پاتوق هکرها شد

| شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

کاربرانی که بازی «همستر کمبت»(Hamster Kombat) تلگرام را انجام می دهند هدف کلاهبرداران آنلاین و هکرهایی قرار گرفته اند که سعی دارند از محبوبیت این بازی رایانشی سواستفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تریدینگ ویو، کاربران این بازی رایانشی مبتنی بر تلگرام که یکی از بازی های موبایلی با بیشترین میزان رشد است، هدف حملات فیشینگ قرار گرفته اند. طی این حملات کلاهبرداران قربانیان را فریب می دهند و وادار به انجام فعالیت هایی می کنند که به سود خودشان است.

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای اخیرا این حملات فیشینگ را رصد کرده است. اولگا اسویستونوا کارشناس امنیت سایبری در این باره می گوید: تیم ما مجموعه ای از کلاهبرداری ها را کشف کرده که هدف آنها کابران همستر کمبت هستند. در یکی از این کلاهبرداری ها، هکرها قربانیان را با وعده تبدیل رمزارزهایی که در بازی به دست می آورد به روبل به سمت لینک های فیشینگ هدایت می کنند. کاربران باید اطلاعات حساب کاربری تلگرام خود را در این لینک ها وارد کنند.

هنگامیکه هکرها به اطلاعات کاربر دست یابند، حمله فیشینگ انجام می دهند. این کارشناس امنیت سایبری در ادامه می گوید: هکرها پس از دستیابی به حساب های شخصی افراد، آنها را وادار به سرقت اطلاعات، اخاذی و ارسال پیام های کلاهبردارانه می کنند. چنین حملاتی در روسیه قربانیانی داشته است اما ممکن است کلاهبرداران در کشورهای دیگر نیز با همین روش کاربران را فریب دهند.

علاوه بر آن کلاهبرداران رمزارزی نیز ممکن است با فرایندهای جعلی ایردراپ کاربران را فریب دهند و آنها را به سمت لینک های جعلی بکشانند.

ایردراپ های جعلی همستر کمبت به معنای سرقت اطلاعات حیاتی کیف رمزارز کاربر است. آنها همچنین سایت های فیشینگی می سازند که مدعی فروش رمزارزهمستر با تخفیف هستند و کاربران را فریب می دهند تا اطلاعات دسترسی به کیف پول رمزارزشان را فاش کنند.

همستر کمبت یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین است که طی ۸۱ روز ۲۳۹ میلیون کاربر را به خود جذب کرد. این بازی که فقط با کلیک های مداوم انجام می شود، روزانه ۴تا۵ میلیون کاربر جدید دارد.

 

هکرها و کلاهبرداران مجازی، در کمین کاربران همستر کامبت
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: کاربران و مشتاقان بازی «همستر کامبت» باید بیشتر مراقب باشند، چون هکرها و کلاهبرداران مجازی در کمین افراد ناآشنا به حوزه ارزهای دیجیتال هستند.
محمدرضا احمدی امروز (۳۰ تیر ماه) با هشدار به کاربران و مشتاقان بازی همستر کامبت، اظهار کرد: هکرها و کلاهبرداران مجازی در کمین افراد ناآشنای به حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

وی با اشاره به توسعه روش‌های نوین درآمد در فضای مجازی، گفت: سرقت اطلاعات حساب‌های افراد از مهمترین روش‌های کلاهبرداری سایبری است که در اینجا هم کلاهبرداران تلاش می‌کنند از فراگیر شدن این بازی، سوءاستفاده کنند و با فریب بازیکنان نسبت به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی یا کیف پول اقدام کنند.

احمدی با اشاره به افزایش «ایردراپ»های جعلی در این زمینه، بیان کرد: کلاهبرداران در تلاش هستند تا بازیکنان همستر کمبت را با هدایای ارزهای دیجیتال جعلی به نام «ایردراپ» فریب دهند. این نوع از تبلیغات جذاب که در آن بازیکنان می‌توانند ارز دیجیتال همستر کمبت رایگان دریافت کنند، می‌تواند زمینه ورود به لینک‌های آلوده و سرقت اطلاعات کیف پول‌های کاربران و سرقت دارایی‌های دیجیتال آنها را فراهم کنند. بنابراین بازیکنان و کاربران این بازی‌ها باید درباره پیشنهادهای ارز دیجیتال رایگان بسیار مراقب باشند. پس باید به یاد داشته باشند که طمع، عجله و اعتماد بی‌جا به این نوع هدایا موجب پشیمانی نشود.

این مقام قضایی ادامه داد: برخی کلاهبرداران هم از ناآگاهی کاربران سوءاستفاده می‌کنند و قول می‌دهند که سکه‌های درون بازی را به پول واقعی تبدیل کنند و با ارسال لینک‌هایی به‌دنبال به‌دست آوردن اطلاعات کیف پول یا حساب‌های بانکی افراد هستند.

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان، احمدی با تأکید بر هوشیاری کامل کاربران در بازی‌های آنلاین، افزود: برای ایمن ماندن در این فضا روی پیوندهای عجیب و غریب کلیک نکنید، حتی اگر آنها وعده ارز رایگان یا پول بدهند، هرگز اطلاعات ورود به سیستم یا جزییات کیف پول رمزنگاری خود را ارائه ندهید و در آخر اینکه مراقب وب‌سایت‌هایی باشید که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، چون ممکن است آنها قبلاً اعتماد شما را جلب کرده باشند و در لحظه‌ای که اعتماد کامل برقرار است، ناگهان نسبت به کلاهبرداری اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">