ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک منبع آگاه از محدود شده کارمندان بانک جی‌پی مورگان در استفاده از چت‌جی‌پی‌تی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از وال استریت ژورنال، به گفته یک منبع آگاه، بانک جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase & Co) استفاده کارمندانش از استفاده از چت‌جی‌پی‌تی را محدود می‌کند. این شخص گفت که بانک استفاده از چت بات محبوب هوش مصنوعی را به دلیل یک حادثه خاصی محدود نکرده است. نمی‌توان تعیین کرد که چند کارمند از این چت بات یا برای چه عملکرد‌هایی از آن استفاده می‌کنند.

چت‌جی‌پی‌تی از زمانی که معرفی شد، محبوبیت بسیاری پیدا کرده و چند روز پس از راه اندازی تعداد کاربران آن از یک میلیون عبور کرد. مردم از این فناوری برای خودکارسازی وظایف در محل کار و مدرسه استفاده کرده‌اند. این فناوری این سوال را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین برخی از مشاغل شود، ایجاد کرده است. با این حال، چت‌جی‌پی‌تی همیشه قابل اعتماد نیست، زیرا گاهی اوقات به درخواست‌ها با اطلاعات نادرست یا پاسخ‌های اشتباه پاسخ می‌دهد.

علاوه بر بانک جی‌پی مورگان، سازمان‌های دیگر نیز دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی را مسدود کرده اند. هفته گذشته، ورایزن استفاده از این چت بات را در سیستم‌های شرکتی خود منع کرد و گفت که ممکن است مالکیت اطلاعات مشتری یا کد منبعی را که کارمندانش در چت‌جی‌پی‌تی تایپ کرده اند از دست بدهد. مدارس دولتی نیویورک در ماه ژانویه، این چت بات را از شبکه‌های اینترنتی و دستگاه‌های مدرسه ممنوع کردند.

کارمندان برخی از شرکت‌ها از چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن ایمیل‌ها و موضوعات تحقیقاتی استفاده می‌کنند. برخی از کارمندان می‌گویند: این فناوری به آن‌ها کمک می‌کند تا سریعتر کار کنند. در حالی که برخی دیگر در تلاش هستند تا با پیشرفت فناوری از عقب ماندن خود جلوگیری کنند.

برخی از شرکت‌های فناوری پس از انتشار چت‌جی‌پی‌تی، برای عرضه محصولات مشابه رقابت کردند. در اوایل این ماه، گوگل یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه با نام Bard را در اختیار آزمایش کنندگان قرار داد. شرکت مایکروسافت که میلیارد‌ها دلار در اوپن‌ ای آی سرمایه گذاری کرده، موتور جستجوی ارتقا یافته Bing را با استفاده از فناوری چت‌جی‌پی‌تی معرفی کرد. کاربران گزارش دادند که این موتور جستجو به سوالات با پاسخ‌های گاهی نگران کننده پاسخ می‌دهد.

اوپن‌ ای آی که مالک چت‌جی‌پی‌تی است، در اوایل این ماه گفت که نسخه پولی این چت بات راه‌اندازی می‌کند که با پرداخت ۲۰ دلار در ماه در دسترس مشترکان قرار خواهد گرفت.

  • ۰۲/۰۳/۰۸

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">