ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بانک ملت بزرگ‌ترین سهامدار شاپرک شد

| دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت شاپرک به عنوان راهبر و ناظر پرداخت های الکترونیک مبتنی بر کارت های بانکی ، یک شرکت حاکمیتی است که نقش بسیار تعیین کننده ای را در تبادلات مالی الکترونیک در کشور ایفا خواهدکرد .

در مراسم افتتاح طرح شاپرک، بانک ملت به عنوان بزرگ ترین سهامدار این شرکت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، بانک مرکزی با هدف ساماندهی پایانه‌های فروش بانکی و ایجاد شبکه الکترونیک پرداخت کارت، در اواخر سال 90 نسبت به ابلاغ ضوابط جدید ناظر بر ارائه دهندگان خدمات پرداخت با هدف نظارت ، پایش و رهگیری مبادلات پولی الکترونیک اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، این هدف با تاسیس شرکت جدیدی با نام شاپرک (شبکه الکترونیک پرداخت کارت) که سهامداران آن بانک های عضو شتاب بودند محقق و میزان سهم درصد عضویت هر بانک بر اساس شاخص‌های موفقیت بانک ها مانند تعداد و مبلغ تراکنش در حوزه کارتخوان‌های فروشگاهی و ... محاسبه و مشخص شد.

بر این اساس و با در نظرگرفتن شاخص های مورد ارزیابی، بانک ملت به عنوان برترین بانک در زمینه فعالیت و خدمات کارتخوان های فروشگاهی با دریافت بیش از 13 میلیون و 400 هزار سهم (از یکصد میلیون سهم)، عنوان سهامدار عمده را در بین بانک های عضو شتاب از آن خود کرد.

این گزارش حاکی است، در مراسم افتتاح طرح شاپرک که با حضور دکتر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی و مدیران بانک ها برگزار شد اوراق سهام بانک ها توزیع شد .

شرکت شاپرک به عنوان راهبر و ناظر پرداخت های الکترونیک مبتنی بر کارت های بانکی ، یک شرکت حاکمیتی است که نقش بسیار تعیین کننده ای را در تبادلات مالی الکترونیک در کشور ایفا خواهدکرد . از این منظر حضور و مشارکت موثر بانک ملت به عنوان بزرگ ترین سهامدار شاپرک ، نشانگر برنامه‌ریزی‌‌های بلند مدت این بانک حول محور استراتژی توسعه بانکداری الکترونیک و نقش آفرینی در حوزه تجارت الکترونیک است.

بانک ملت هم اکنون با راه اندازی بیش از 400 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی فعال ، به تنهایی 45 درصد از حجم مبلغ تراکنش این دستگاه ها و بالاترین سهم از بازار نظام بانکی را در اختیار دارد.

  • ۹۱/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">