ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حل مشکل دزدیده شدن کابل های مسی با توسعه خطوط فیبر نوری و از بین رفتن احتمال قطعی در خطوط تلفن و اینترنت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در ابتدای نشست گفت: صنعت مخابرات نیاز به توجه جدی مسئولان رده اول کشور دارد و امیدواریم این صنعت به اندازه‌ای مورد توجه قرار بگیرد که در سطح فراملی و فرامنطقه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد، همچنین امیدوارم با سیاستگذاری‌های درست و مولدسازی بتوانیم محدودیت‌های بودجه‌ای را از بین ببریم و فعالیت خود را توسعه دهیم.

وی در ادامه به وضع قوانین و تاثیر آن بر درآمدزایی مخابرات پرداخت و اظهار کرد: با مقرراتی که برای شرکت مخابرات وضع شد، جلوی رشد این شرکت گرفته شد و این موضوع تا سال ۱۴۰۰ و به مدت ۱۰ سال ادامه داشت، در این ۱۰ سال هزینه‌های ما ۱۲.۵ برابر شد اما شرکت ملی مخابرات نمی‌توانست درآمدها را به اندازه‌ای که باید افزایش دهد و در این ۱۰ سال شرایط سختی را برای شرکت مخابرات رقم خورد و بنابراین دولت و مجلس در این شرایط قوانینی را وضع کردند که ضرر سنگینی را به شرکت مخابرات را تحمیل کرد. در چنین شرایطی مجلس مخابرات را بر خلاف قانون  به جذب نیروی انسانی واداشت.

سلطانی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ شرکت ملی مخابرات به کاهش هزینه و افزایش درآمد روی آورده است، بر همین اساس در سال ۱۴۰۱  درآمد عملیاتی شرکت پس از خصوصی سازی رکورد زد و ۴۴ درصد رشد کرد و این رقم در سال ۱۴۰۲، ۳۷ درصد بود و شرکت مخابرات با این رشد درآمد عملیاتی در سال گذشته توانست از زیان خارج شود.

وی یادآور شد: درآمد عملیاتی ما در بخش ثابت در سال ۱۳۹۹، ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ به ۲۲ همت افزایش یافت اما با این ارقام هنوز به سوددهی در بخش ثابت نرسیدیم و در نقطه سر به سر هستیم.

سلطانی خبر داد: شرکت ملی مخابرات در بخش فیبر نوری ۳۵۰ هزار مشترک  FTTH و ۱۸۰ هزار مشترک  VDSL دارد.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات بیش از ۵۰ همت در سال های ۱۴۰۰ تاکنون در بخش ثابت و سیار سرمایه گذاری کرده و برای تامین این سرمایه مولدسازی کرده است البته این کافی نیست اما این ۵۰ همت در حالی خرج شده که بخش زیادی از هزینه‌های ICT ارزی است و قطعات از خارج از کشور تامین می شود، برای تحول اساسی در حوزه ارتباطات به سالانه ۶۰ تا ۷۰ همت سرمایه گذاری نیاز دارد و برای این کار به حرکت جهشی نیاز داریم و حرکت جهشی نیاز به اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه به عمر کوتاه مدیریت در این شرکت پرداخت و بیان کرد: میانگین عمر مدیرعاملان شرکت مخابرات پیش از بنده ۱۵ ماه بوده این تغییرات به هر دلیلی که باشد خود نقطه ضعف شرکت مخابرات به شمار می آید.

وی از برقراری تلفن ثابت در همه نقاط کشور از جمله روستاها گفت و افزود: در روستاهای کشور که جمعیت قابل قبول دارد تلفن ثابت برقرار است اما مشکل دزدیده شدن کابل ها همچنان هست و راهکار اساسی برای این مشکل تغییر از مس به فیبر نوری است و تا زمانی که مس به کار گرفته می شود این مشکل وجود دارد تا سرقت باعث قطع تلفن ثابت نشود با این حال  مخابرات در مناطقی خط ثابت را روی موبایل وصل کرده تا این مشکل تا زمان توسعه فیبر نوری در سراسر کشور حل شود.

سلطانی نرخ بازگشت سرمایه مخابرات در تلفن سیار را هفت درصد عنوان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">