ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP  را به ۱۰درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این میزان حدود ۴ درصد است.
روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خانه ملت، در خصوص گزارش کمیسیون صنایع و معادن در زمینه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: امروز توجه به موضوعاتی مانند دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، مبارزه با فساد، آگاهی مردم و دسترسی به شبکه اینترنت در شرایط کرونایی از ضرورت‌ها و الزمات است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم از جمله دولت‌هایی بود که در برنامه ششم توسعه مکلف شده بودند در راستای  شبکه ملی اطلاعات اقدام و دسترسی مردم به اینترنت را فراهم کند، ادامه داد: در حال حاضر 43 درصد روستاهای کشور فاقد اینترنت ثابت هستند، در شرایط کرونایی و لزوم آموزش آنلاین، دانش آموزان روستاهایی که اینترنت پرسرعت ندارند چگونه باید آموزش ببینند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، افزود: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP  را به 10درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این میزان حدود 4 درصد است و از میانگین دنیا بسیار عقب تر هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص 8 درصد پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علی رغم تامین منابع هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در استان‌ سیستان و بلوچستان تنها 28 روستا خدمات ارتباطات مخابراتی دریافت می‌کنند و 72 روستای آن فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی هستند. بر اساس آمار ارائه شده میزان ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای استان خوزستان 18درصد، استان ایلام 21 درصد و استان هرمزگان 18درصد است که وضعیت قابل قبولی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش رایگان وظیفه دولت است و امکانات شکوفایی جوانان و نوجوانان باید فراهم شود، عنوان کرد: به دلیل وضعیت موجود در حوزه کاری وزارت ارتباطات، کمیسیون صنایع و معادن با کمک مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و انجام مطالعات میدانی گزارش قرائت شده در صحن علنی را تهیه کرد و قصد داشتیم وزیر فعلی را مجاب کنیم تا با جدیت امورات را اجرایی کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاه به اینکه کمیسیون صنایع و معادن بر عملکرد وزارت ارتباطات نظارت دارد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رای اعتماد از مجلس اعلام کرد که کمتر از 3 سال شبکه ملی اطلاعات را تکمیل می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">